همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال از محل کمک‌های فنی و اعتباری و وجوه اداره شده حدود 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌دار به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی،مجتبی مؤمن‌صفایی افزود:تاکنون 15 ردیف بودجه‌ای در قالب کمک‌های فنی و اعتباری و وجوه اداره شده در قانون بودجه 86، در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: کل وجوه اداره شده که در قالب کمک‌های فنی و اعتباری در قانون بودجه جاری برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده 1750 میلیارد ریال است که این رقم نسبت به مشابه سال گذشته از رشد 17 درصدی برخوردار است.

مؤمن صفایی خاطرنشان ساخت: وجوه اداره شده با سایر منابع بانکها تلفیق می‌شود و به صورت تسهیلات ارزان قیمت یارانه‌ای با سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی پرداخت می‌شود.

وی گفت: سال گذشته 1250 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت از محل وجوه اداره شده به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اختصاص یافت.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت:حال که نرخ سود بانکی به 12 درصد کاهش یافت، پیگیری می‌شود که تسهیلات کشاورزی مانند سال گذشته با نرخ 5/2 درصد کمتر پرداخت شود.

مؤمن صفایی در مورد استفاده بخش کشاورزی از تسهیلات بنگاههای کوچک و زودبازده گفت: سال گذشته 26 درصد از کل تسهیلات بنگاه‌های کوچک و زودبازده در بخش کشاورزی جذب شد و در سال گذشته 104 هزار طرح ارائه شد که حدود 58 هزار طرح تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد:سال گذشته از محل تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های کوچک و زودبازده و تسهیلات یارانه‌دار در بخش کشاورزی 85 هزار فرصت شغلی جدید و 59 هزار تثبیت شغل در این بخش ایجاد شد.

وی منظور از تثبیت شغل را امکان استمرار تولید و تقویت بنیه مالی کشاورزان دانست و گفت: تثبیت شغل از طریق تزریق اعتبار سرمایه در گردش برای فعال‌سازی واحدهای موجود کشاورزی و دامپروری انجام شده است.

مؤمن صفایی اذعان داشت: طی قراردادی که اخیراً با بانک ملی بسته شده است نزدیک 900 میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌دار با نرخ 5/8 درصدی جهت توسعه فعالیت دامپروری و بهسازی و نوسازی جایگاههای دامی و طرح ساماندهی دامداریهای روستایی اختصاص می‌یابد.

مؤمن صفایی افزود: این اعتبارات ارزان قیمت برای توزیع در سطح استانی به زودی ابلاغ می‌شود.

کد خبر 22934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز