جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیشنهاد ایران‌ مبنی استفاده از انرژی های جدید به عنوان جایگزین سوخت بیولوژیک که امنیت جهانی غذا را تهدید می کند, در اجلا‌س سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد فائو به تصویب‌رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر از رم در سی و سومین اجلاس کمیته امنیت جهانی غذا در فائو , درباره مشکلات مربوط به گرسنگی و سوء تغذیه و راهکارهایی برای مبارزه با این معضل بزرگ بحث و تبادل نظر شد.

جواد توکلیان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در فائو به خبرنگار واحد مرکزی خبر در رم گفت:در این همایش دو موضوع مهم مطرح شد که نخستین آن مربوط به سوخت بیولوژیک بود که کشورهایی مانند امریکا و برزیل سال هاست با اختصاص محصولات کشاورزیشان مانند ذرت و نیشکر و تبدیل آن به اتیلن به عنوان سوخت استفاده می‌کنند که این مساله می تواند اثرات سویی بر محیط زیست و محصولات کشاورزی داشته باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان رییس دوره ای کشورهای خاور نزدیک با توجه به این اثرات مخرب پیشنهاد کرد تا از سایر منابع انرژی مانند انرژی خورشیدی و باد استفاده شود که تصویب شد.

توکلیان بررسی توانمندیهای کشورها به منظور تامین امنیت غذایی را یکی دیگر از موضوع های مهم در این نشست خواند و افزود:در اجلاس فائو مطرح شد که ایران در سال های اخیر در این باره به‌ویژه در بخش های مواد پروتئینی‌, لبنیات و غلات موفق بوده است.

هم اکنون ایران در زمینه تولید گندم به خودکفایی رسیده است و می‌توان این کشور را در زمره صادرکنندگان گندم قرار داد.

کد خبر 21743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز