همشهری آنلاین: همزمان با افزایش لفاظی‌های جنگ‌طلبانه واشنگتن و متحدانش در قبال دمشق، امریکا دیدار از پیش تعیین شده با مقام‎های روسیه به منظور بررسی بحران سوریه را لغو کرده است.

آمریکا

به گزارش پرس تی وی، وزارت امور خارجه امریکا روز دوشنبه (۴ شهریور) اعلام کرد دیدار بین وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه امریکا و رابرت فورد، سفیر امریکا در سوریه با همتایان روس خود در لاهه کنسل شده است.

قرار بود مقام‎های امریکا و روسیه در این دیدار به بررسی برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی به منظور یافتن یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه بپردازند. امریکا می‌گوید به علت تداوم بررسی‎های خود درباره حمله با استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه این دیدار را لغو کرد.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه امریکا گفت :«ما به منظور تعیین زمان مجددی برای برگزاری این دیدار با همتایان روس خود همکاری می‌کنیم. همان‌طور که مدت‌هاست این مساله را تبیین کرده‌ایم و رویدادهای ۲۱ آگوست هم بر آن صحه می‌گذارد دستیابی به یک راه‌حل سیاسی جامع و پایدار برای بحران در سوریه امری حتمی است.»

مخالفان مورد حمایت خارج در سوریه در ۲۱ آگوست ادعا کردند دولت این کشور در حمله به مخفی‌گاه‌های شبه‌نظامیان از تسلیحات شیمیایی استفاده کرد.

دولت و ارتش سوریه با رد این ادعا می‌گویند شبه‌نظامیان معارض دمشق یک حمله شیمیایی در این کشور اجرا کردند.

باراک اوباما روز شنبه (۲ شهریور) در کاخ سفید با مشاوران خود در امور امنیت ملی درباره گزارش‌های مربوط به حمله شیمیایی در سوریه بحث و گفت‌وگو کرد.

چاک هیگل، وزیر دفاع امریکا روز یک‌شنبه (۳ شهریور) گفت پنتاگون «همه گزینه‌های احتمالی» برای سوریه را فراهم کرده و آماده است با چراغ سبز اوباما به این کشور حمله کند.

وزارت امور خارجه سوریه روز یک‌شنبه اعلام کرد دمشق به تیم بازرسان سازمان ملل در امور تسلیحات شیمیایی اجازه داد محلی را که گفته می‌شود حملات شیمیایی در آن صورت گرفته بررسی کنند.

با این وجود مقام‌های دولت اوباما با رد این پیشنهاد سوریه آن را بسیار دیرهنگام خواندند و جان کری، وزیر امور خارجه امریکا نیز روز دوشنبه دولت سوریه را به استفاده از تسلیحات شیمیایی بر ضد شهروندان خود متهم کرد.

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه اخیر واشنگن بر ضد سوریه در حالی مطرح می‌شود که نتایج یک نظرسنجی جدید که توسط رویترز/ایپسوس برگزار شد نشان داده است حدود ۶۰ درصد از امریکایی‌ها معتقدند واشنگتن نباید به طور نظامی در درگیری سوریه مداخله کند و تنها ۹ درصد از شرکت‌کنندگان بر ضرورت مداخله نظامی امریکا در سوریه تاکید کردند.

کد خبر 228809
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز