همشهری آنلاین: امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با بوریرام تایلند با بیان اینکه، اولین هدف استقلال در بازی فردا گل نخوردن است گفت هواداران با حضورشان در آزادی یار اول تیم ما باشند

قلعه‌نویی نکونام

به گزارش ایسنا، سرمربی تیم فوتبال استقلال اظهار کرد: به نظر من هر بازی شرایط خاصی دارد به ویژه بازی فردا که حالت حذفی دارد. ما با یک تیم قدرتمند تایلندی که چند ملی‌پوش و چند بازیکن خارجی خوب دارد و در واقع یک تیم چند ملیتی به حساب می‌آید بازی داریم. تعدادی از بازی‌های آنها را آنالیز کرده‌ایم. بوریرام تیم خوبی است و نظم دفاعی خوبی دارد. در هفت بازی قبل شش یا هفت گل خورده‌اند، در حمله به سرعت اضافه می‌شود و بازیکنان کلیدی و تاثیرگذاری دارد.

وی درباره شرایط استقلال گفت: خدا را شکر وضعیت خوبی داریم. برد در بازی قبل از نظر روحی و روانی خیلی به ما کمک می‌کند و فکر می‌کنم که در هفته‌ گذشته هم از نظر روانی و هم از نظر فنی تمرین‌های خوبی را پشت سرگذاشته‌ایم و امیدوارم با حضور پرشور هواداران بتوانیم بهترین نتیجه‌ را در بازی فردا بگیریم.

قلعه‌نویی با اشاره به این که بازیکنانی مثل نکونام در حال رسیدن به شرایط آرمانی خود هستند، گفت: اولین هدف ما در بازی فردا این است که گل نخوریم، چرا که گل خورده در خانه خود کار را سخت می‌کند. ما روی نقاط ضعف بوریرام کار ‌کرده‌ایم. خوشبختانه چند بازیکن ما که دیر به تیم اضافه شده بودند و استراحت کمی داشتند، این روزها شرایط بهتری دارند ، همانند نکونام که او و سایر بازیکنان به شرایط آرمانی نزدیک می‌شوند.

سرمربی استقلال در ادامه این نشست درباره حمایت تماشاگران در بازی فردا، تاکید کرد: مردم همه نشان دادند که از ما جلو هستند چه از لحاظ رفتاری - فرهنگی و چه عملی هر موقع که نیاز بوده حضور داشته‌اند و کمک کرده‌اند. هواداران ایرانی و استقلالی در روز بازی با سپاهان فرهنگ خودشان را در رابطه با جباری نشان دادند اما خودم هم هر جا که می روم به حریف احترام می‌گذارم. هواداران هم می‌توانند هر جا که تیم به آنها نیاز داشت به آنها کمک کنند و حریف هم باید به آنها احترام بگذارند. همچنین نباید خدای نکرده اتفاقی بیفتد که شرمنده شویم و میزبانی‌مان زیر سوال رود.

قلعه‌نویی افزود: در بحث حضور طرفداران کیفیت و کمیت وجود دارد. حضور مردم مهم است، اما این که آرامش وجود داشته باشد، مهم‌تر است. می‌گویند هواداران یار دوازدهم تیم هستند، اما من می گویم می‌توانند با حمایت‌هایشان یار اول باشند. یقین دارم که از لحاظ جمعیتی با این که بازی در وسط هفته‌ برگزار می‌شود مشکلی نخواهیم داشت و مردم می‌آیند.

سرمربی استقلال همچنین به حمایت فوتبالی‌های غیر استقلالی در هفته‌ اخیر از تیمش اشاره کرد و افزود: از حمایت علی پروین تشکر می‌کنم. ایشان محبت کرده‌اند و استقلال را رنگی ندیدند، بلکه ایرانی فکر کردند. رویانیان هم با خودمان تماس گرفت و قبل از بازی با داماش صحبت کرد. درودگر و خیلی‌های دیگر در طی دو ، سه روز اخیر تماس گرفته و آرزوی موفقیت کردند و گفتند که اگر در تهران باشیم به ورزشگاه می‌آییم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار تایلندی که سوالش را با زبان فارسی مطرح کرد و پرسید آیا شناختی از بوریرام دارد، گفت: ‌شما تایلندی هستید، اما فارسی را بهتر از ما صحبت می‌کنید. در مورد سوالتان هم باید بگویم که بوریرام بازیکنان خوبی دارد. این تیم در اکثر بازی‌ها به سیستم‌ 2-5-3 بازی کرده است. بازیکن شماره "دو" و دفاع وسط‌ش تعیین کننده است. همچنین شماره "هفت" این تیم از مهره‌های شاخص این تیم به حساب می‌آید و کاپیتانش مهره کلیدی است. در کل بوریرام تیم بسیار خوبی است و باید به آن احترام گذاشت.

در ادامه خبرنگاری از قلعه‌نویی درباره اختلاف وی و مسئولان شرکت آل اشپورت درباره توپ‌های لیگ برتر و گلایه‌اش از فتح‌الله‌زاده سوال کرد که او در پاسخ، گفت: اگر شما دید ملی داشتید اکنون این سوال حاشیه‌ای را نمی‌پرسیدید، اما با احترامی که برایتان قائل هستم، پاسخ‌تان را می‌دهم. باشگاه استقلال مشکلات مالی داشت که ما آن را تحمل ‌کرده‌ایم. از کادر فنی تشکر می‌کنم که امسال هم تاکنون یک ریال نگرفته‌اند. فتح‌الله‌زاده تلاش زیادی کرد که این مشکلات را حل کند، اما آن طور که باید و شاید حل نشد.

وی ادامه داد: درباره ایرادی که به لباس و توپ سازمان لیگ وارد دانستم، قصدم منافع شخصی نبود. تعجب می‌کنم که چرا این آقایان به موضوع این طور ورود کردند. سوال من این است که آیا زمانی که از چمن ورزشگاه آزادی بعد از مراسم نوروزی دولت ایراد گرفتم کسی جرات این کار را داشت؟ آیا آنجا هم بحث منافع قلعه‌نویی مطرح بود؟ آیا بعد از 32 سال حق نداریم درباره منافع مملکتمان حرف بزنیم؟

قلعه‌نویی ادامه داد: از این که این آدم‌ها درباره من حرف می‌زنند، خوشحالم، چون این یعنی کارم را درست انجام می‌دهم. از فروشنده‌های ورزشی داخلی عذرخواهی می‌کنم که دیشب در برنامه «90» آنقدر به آنها توهین شد. آنها 40 سال است که صادقانه کار می کنند، ولی آقای جعفری هر چه که می‌خواست در برنامه «90» علیه آنها حرف زد. آقایان گفته‌اند که به مجلس رفته‌اند، آنها را با مجلس چه کار؟ آیا به آنجا رفته‌اند که با کسی ارتباط بزنند؟!

وی افزود: من راجع به کیفیت توپ‌ها و لباس‌ها صحبت کرده‌ام و منافع شخصی در بین نبود. روزی هم که خدمت آقای هاشمی گفتم مردم گرفتارند، من منافع شخصی را در نظر نداشتم. درباره دریاچه ارومیه هم وقتی حرف زدم همین گونه بود. اکنون ما باید یک هفته‌ با توپ لیگ تمرین کنیم و یک هفته‌ با توپ لیگ قهرمانان آسیا. ایرانیان لیاقت بهترین‌ها را دارند و باید شیک زندگی کنند. ما مردم با معرفتی داریم. بعضی از دوستان علاقه‌ای ندارند حرفی بزنند و این به خودشان مربوط است،‌ اما من باید حرف حق را بزنم. یک دقیقه‌ زندگی با حقیقت بهتر از 10 سال زندگی با ذلت است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه درباره گلایه‌اش از مدیرعامل این باشگاه گفت: اگر در برنامه‌ای راجع به فتح‌الله‌زاده صحبت شود، او بلافاصله روی خط برنامه حاضر می‌شود. توقع داشتم که وقتی در برنامه «90» علیه من صحبت شد، او تماس می‌گرفت و از من حمایت می‌کرد. بخش حقوقی باشگاه که درباره من هیچ کاری نکرد، اما یک موسسه حقوقی که با آن کار می‌کنیم صحبت‌های آقایان را بررسی کرده و تمام توهین‌هایی را که به من کرده‌اند را رصد کرده است. اگر من به جایی بروم که خدای نکرده کوچک‌ترین توهینی به همکارانم شود، با همه وجود از آنها حمایت می‌کنم حتی اگر به قیمت برکناری‌ام تمام شود.

کد خبر 227874
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز