چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۲
۰ نفر

کریم اعظمی: خسرو حیدری، بازیکنی است که معمولا کم‌اشتباه می‌کند و جزو بازیکنان مورد علاقه امیر قلعه‌نویی است.

فوتبال - استقلال

 او البته در بازی هفته دوم مقابل سپاهان در دقایق ابتدایی مرتکب اشتباهی شد تا زردپوشان اصفهانی به گل برسند ولی حتی این موضوع هم باعث نشد قلعه‌نویی از حیدری انتقاد کند. خسرو در آستانه بازی با بوریرام تایلند در لیگ قهرمانان آسیا معتقد است که استقلال برای رسیدن به شرایط ایده‌آل به چند هفته زمان نیاز دارد. حیدری در مورد شرایط استقلال، وضعیت خودش در لیگ برتر، آماده‌سازی‌ تیم ملی برای جام‌جهانی و مسائل مختلف دیگر به سؤالات پاسخ داده است. حیدری از هواداران استقلال می‌خواهد که در بازی حساس با نماینده تایلند، ورزشگاه آزادی را پر کنند.

  • امسال بعد از اشتباهی که در بازی با سپاهان داشتی، نخستین بازیکنی بودی که از توپ‌های لیگ برتر انتقاد کردی. در این مورد بیشتر صحبت می‌کنی؟

شما خودتان می‌بینید که خیلی‌ها اعتراض می‌کنند ولی کسی توجه نمی‌کند. من نمی‌دانم این توپ‌ها چه چیزی دارند که مسئولان دست از سر آنها برنمی‌دارند و امسال هم باید با توپ‌های این شرکت بازی کنیم. تیم ملی ما به جام‌جهانی راه پیدا کرده و مطمئنا برای انجام بازی‌های لیگ برتر آن هم با کیفیت بالا، نیاز به توپ خوب و زمین‌های خوب داریم. این توپ‌ها وقتی می‌خواهند حرکت کنند به زمین گیر می‌کنند مگر اینکه توپ در حال حرکت باشد تا بخواهید به آن ضربه بزنید.

  • در مورد استقلال صحبت کن. قبول داری تیم شما هنوز با روزهای اوج فاصله دارد؟

به هر حال تغییراتی در تیم ما به‌وجود آمد و عده‌ای از بازیکنان مثل جواد نکونام و آندرانیک تیموریان دیر به تیم ملحق شدند. عده‌ای تمرینات بدنسازی را از دست دادند و از اول در کنار تیم نبودند به همین دلیل ما نیاز به زمان داریم تا به هماهنگی کامل برسیم. تا الان تیم ما به ترکیب ایده‌آل نرسیده است. استقلال باید ترکیب ایده‌آل خود را پیدا کند. نمی‌توانیم الان در مورد وضعیت بدنی صحبت کنیم چون دیدار مقابل بوریرام برای ما خیلی مهم است و حتی اگر آمادگی بدن‌های ما 100درصد نباشد باید این دیدار را با پیروزی پشت سربگذاریم.

  • امسال رقابت برای قهرمانی فشرده‌تر از فصل قبل است؟

از الان نمی‌توان در مورد تیم قهرمان صحبت کرد و فکر می‌کنم بعد از هفته دهم چهره تیم‌های مدعی مشخص می‌شود.

  • فتح‌الله‌زاده مدتی پیش گفته بود که تو را مثل ریگی دستگیر کرده، این در حالی است که از استقلال قصد جدایی داشتی. در این مورد چه صحبتی داری؟

فتح‌الله‌زاده خیلی خوب توانست تیم را جمع کند و اکثر بازیکنان ماندند. اسکلت اصلی استقلال حفظ شده و ما فقط جباری و حمودی را از دست دادیم. بازیکنان خوبی به جمع ما اضافه شده و فتح‌الله‌زاده نشان داد که در بازیکن گرفتن تبحر دارد. من هم قبلا گفته بودم که حاضر نیستم به هر قیمتی استقلال را ترک کنم.

  • برخی معتقدند استقلال به راحتی بوریرام را شکست می‌دهد. نظر تو چیست؟

من این حرف را قبول ندارم. بوریرام حتما تیم خوبی بوده که به این مرحله از بازی‌ها رسیده است. آنها نمایندگان استرالیا و ازبکستان را حذف کرده‌اند و شاید برخی‌ها بگویند این تیم قوی نیست اما حذف نمایندگان استرالیا و ازبکستان کار آسانی نیست. آنها نشان‌ داده‌اند که تیم حرفه‌ای و مرموزی هستند و دست و پا بسته‌ نیستند. تیم تایلندی چند بازیکن خطرناک اسپانیایی هم دارد و اخیرا هم گویا یک بازیکن ژاپنی گرفته است.

  • نتیجه را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

اگر خودمان باشیم و اتفاق خاصی نیفتد می‌توانیم برنده شویم.در این دیدار چون در زمین خودمان انجام می‌شود باید یک نتیجه خوب کسب کنیم تا در زمین حریف با آرامش بیشتری به میدان برویم. بازی در تایلند سخت است و باید در تهران نتیجه خوبی کسب کنیم تا اطمینان خوبی برای دیدار برگشت داشته باشیم. در این بازی نیاز مبرمی به حمایت هواداران داریم و از آنها می‌خواهیم که ورزشگاه آزادی را پر کنند.

  • به‌نظر تو استقلال چند درصد شانس قهرمانی آسیا را دارد؟

باید بازی به بازی پیش برویم و هدف اول ما رفتن به نیمه نهایی است. من قبل از پایان لیگ سال قبل هم گفتم که در آسیا پتانسیل قهرمانی داریم ولی کارمان سخت است. واقعا شرایط فوتبال ایران و تیم‌های ایرانی را نمی‌توان با تیم‌های عربی و شرق آسیا مقایسه کرد ولی استقلال در بازی‌های لیگ قهرمانان شایستگی خودش را نشان داده است. من خیلی دوست دارم با استقلال قهرمان آسیا شوم و امیدوارم این اتفاق بیفتد. البته قهرمانی در آسیا راحت نیست و اگر به مراحل بالاتر برویم باید با تیم‌های قوی‌تری روبه‌رو شویم. استقلال باید برای موفقیت در آسیا از این بهتر بازی کند و امیدوارم در آینده شرایط بهتری پیدا کنیم.

  • در لیگ برتر هم خوب امتیاز جمع کردید.

بله، 12 امتیاز گرفتیم اما بازی با سپاهان را هم باید می‌بردیم ولی با بدشانسی موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم. برای قهرمان شدن به امتیازهای ابتدای فصل نیاز داریم و پارسال هم در نیم فصل اول امتیازهای خوبی جمع کردیم.

  • هر چند امتیاز خوب گرفتید ولی برخی معتقدند استقلال زیبا بازی نمی‌کند. نظر خودت چیست؟

بستگی دارد که بازی زیبا را از چه دریچه‌ای نگاه کنید. ما در یکسری از بازی‌ها واقعا خوب بودیم و فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشتیم اما نتیجه نگرفتیم؛ مثل بازی با سپاهان. در بعضی بازی‌ها نیز پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شدیم که این هم می‌تواند طبیعی باشد. با این حال ما از همان اول نشان دادیم که قهرمانی می‌خواهیم و دست به دست هم دادیم تا به این عنوان برسیم. به هر حال در مقاطعی از فصل هم پیش می‌آید که دچار لغزش می‌شویم ولی ما در مجموع نوسان کمی داشتیم.

  • کمی هم در مورد تیم ملی صحبت کن. چند هفته پیش حرف‌های کارلوس کی‌روش در مورد بر هم خوردن برنامه‌های تیم ملی واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است. نظر تو در مورد صحبت‌های او چیست؟

او با تیم ملی به موفقیت رسید و باید حرفش را گوش کرد. او هیچ وقت بدون دلیل صحبت نکرده و اگر می‌خواهیم تیم قدرتمندی داشته باشیم باید تلاش کنیم. خیلی‌ها فقط می‌خواستند به جام‌جهانی برویم ولی حالا که این اتفاق افتاده باید از این شانس استفاده کنیم. هدف کی‌روش صعود تیم ملی به دور دوم است و رسیدن به این مهم نیاز به یک برنامه‌ریزی مناسب دارد. او روی برگزاری اردوها و زمان پایان بازی‌های لیگ حساس است و شما دیدید که ما قبل از 3 بازی پایانی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، ‌اردوی خوبی داشتیم و این موضوع نقش زیادی در صعود ایران داشت.

  • در جام‌جهانی دوست داری با کدام تیم‌های مطرح دنیا همگروه شویم؟

به هر حال با یکی از تیم‌های پرقدرت دنیا هم گروه خواهیم شد. من بازی جلوی برزیل را تجربه کرده‌ام و واقعا تجربه خوبی بود و فکر می‌کنم بازی کردن مقابل آلمان هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. البته آنها از لحاظ تاکتیکی یکی از تیم‌های پرقدرت دنیا هستند و هم گروهی با این تیم سخت‌ترین قرعه ایران است.

کد خبر 227955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز