دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس حکومت اقلیم کردستان عراق گفت حکومت تحت رهبری او از تمام امکانات برای دفاع از کردهای سوریه، در برابر القاعده، استفاده خواهد‌کرد.

masoud barzani

مسعود بارزانی، رئیس حکومت اقلیم کردستان عراق با انتشار بیانیه‌ای افزود: نمایندگانی از اقلیم کردستان عراق به مناطق کردنشین سوریه سفر می‌کنند تا درخصوص خبر حمله تروریست‌های القاعده تحقیق کند.

بنا به گزارش الشرق الاوسط ،براساس این بیانیه که به‌صورت یک نامه به کمیته آماده‌سازی کنفرانس ملی کردستان فرستاده‌شده، گروه  موردنظر مستقیما در باره کشتار زنان و کودکان کرد در سوریه تحقیق خواهدکرد.این کنفرانس 2 شهریور برگزار می شود.

با وجود گفته‌های بارزانی، مقام‌های عراق پیشتر به شکل رسمی بر مداخله نکردن در جنگ داخلی سوریه تاکید داشته‌اند.

چندی‌ است که خبرهایی درخصوص درگیری‌ میان کردهای سوریه و گروه‌های افراطی مخالف بشار اسد منتشر شده است. طبق آخرین خبرها در هفته‌های گذشته، مناطق شمال شرق سوریه محل نبرد میان آنان بوده‌است.

منطقه‌ای که کردهای سوریه در آن ساکن‌اند در نزدیکی مرز عراق قرار دارد. شهروندان کرد نزدیک به ده درصد جمعیت سوریه، یعنی دو میلیون نفر را تشکیل می‌دهند.

کردهای سوریه گفته بودند در حال تشکیل شورایی محلی برای اداره مناطقی هستند که خارج از کنترل دولت سوریه است. نیروهای سوری سال گذشته از مناطق کردنشین عقب‌نشینی کرده و برقراری امنیت را به گروهی از شبه‌نظامیان کرد در آن مناطق سپرده‌اند.

کد خبر 226517
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز