همشهری آنلاین: پایگاه اطلاع رسانی عراقی نهرین نت روز جمعه گزارش داد: پلیس بین الملل (اینترپل) در پی فرار صدها نفر از اعضای القاعده از زندان‌های ابوغریب و التاجی در بغداد، هشدار بین المللی صادر کرد.

به گزارش ایرنا، این گزارش می افزاید، پلیس بین الملل نگرانی عمیق خود را از فرار صدها نفراز تروریست های وابسته به سازمان القاعده از زندان های ابوغریب و التاجی در بغداد پایتخت عراق اعلام کرد و نسبت به فرار این افراد هشدار بین المللی داد.

نهرین نت افزود: پلیس بین الملل اعلام کرد فرار تعداد زیادی از اعضای برجسته شبکه القاعده از زندان تهدید خطرناکی برای امنیت بین المللی است.

اینترپل اضافه کرد: به درخواست عراق به کشورهای منطقه درباره خطرناک بودن این رویداد هشدار داده است.

بنابراین گزارش، یکشنبه گذشته افراد مسلح به دو زندان التاجی و ابوغریب در شمال و غرب بغداد حمله کرده و با استفاده از بمب های کارگذاشته شده و شلیک خمپاره و مسلسل توانستند صدها نفر از زندانیان از جمله چند نفراز رهبران القاعده را از زندان فراری دهند.

پلیس بین الملل در بیانیه ای یادآوری کرد ، یورش به دو زندان مذکور تهدید بزرگی برای امنیت جهانی به شمار می رود زیرا بیشتر زندانیان فراری از اعضای برجسته سازمان القاعده و برخی از آنان محکوم به اعدام بودند.

اینترپل اعلام کرد برای کمک به ردیابی فراریها و دستگیری آنها تلاش می کند.

شبکه القاعده مسوولیت این حادثه را به عهده گرفته و اعلام کرده پانصد نفر از جنگجویان ارشد خود را آزاد کرده است .

در همین حال فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با نوری المالکی نخست وزیر عراق دیدار و در باره فرار زندانیان از دو زندان مذکور جلسه ای برگزار کردند.

در بیانیه ای که از سوی وزارت کشور عراق منتشر شده، آمده است، تحقیقات اولیه به وجود تبانی بین برخی از نگهبانان زندان و گروهک های تروریستی مهاجم حکایت دارد .

این درحالی است که نوری المالکی نگهبانان زندان را به همکاری با تروریست ها متهم کرده و گفته که نگهبانان وابسته به شبه نظامیان مسلح بوده اند.

کد خبر 224626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز