همشهری آنلاین: در پی حمله روز دوشنبه مهاجمان مسلح به دو زندان التاجی و ابوغریب ، صدها محکوم از جمله اعضای ارشد القاعده از این زندان گریختند.

زندان ابوغریب عراق

به گزارش واحد مرکزی خبر ، این حمله مرگبار به امنیتی ترین زندان عراق در حالی صورت می گیرد که یکشنبه شب بمبگذاران انتحاری خودروهای مملو از مواد منفجره را به طرف دروازه های زندان ابوغریب در حومه بغداد راندند و راه خود را باز کردند. مهاجمان مسلح نیز با خمپاره و نارنجک به نگهبانان زندان حمله کردند.

گروهی دیگر از شبه نظامیان نیز در نزدیکی جاده اصلی منتهی به زندان موضع گرفته بودند و با نیروی کمکی که از بغداد رسیده بود ، مقابله می کردند. در درگیری ها که تا صبح روز دوشنبه طول کشید ، چند نیروی پلیس و چهار شبه نظامی کشته شدند.

با ورود بالگردهای ارتش ، نیروهای امنیتی کنترل زندان را مجددا به دست گرفتند. اما تا آن زمان ، صدها زندانی موفق به فرار شدند. به گفته یک مقام مسئول ، شمار زندانیان فراری که اکثرا از اعضای ارشد القاعده اند ، به پانصد نفر رسیده است.

خشونت ها این نگرانی را به وجود آورده است که عراق بار دیگر وارد یک جنگ تمام عیار داخلی شود.

سخنگوی وزارت دادگستری عراق در نشست خبری در بغداد درباره حمله همزمان افراد مسلح به دو زندان التاجی و ابوغریب گفت: نه تروریست با کمربند انفجاری و سه خودروی بمبگذاری شده که سه انتحاری راننده آنها بودند، در حمله به زندان التاجی به کار گرفته شد.

الفریجی افزود: تروریست ها از بیش از صد گلوله خمپاره و دهها گلوله آر پی جی هفت در حمله به زندان التاجی استفاده کردند. اینها به غیر از عملیات با استفاده از سلاحهای سبک بود.

وسال الفریجی با تاکید بر ناکام ماندن حمله به دو زندان التاجی و ابوغریب خاطر نشان کرد: زندانبانان و نیروهای امنیتی مسئول حفاظت از زندانها با تروریستها در این دو زندان درگیر شدند و اوضاع را کنترل کردند.

کد خبر 224370
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز