پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: چندین خودرو بمب‌گذاری شده و بمب کنار جاده‌ای در مناطق مختلف شهر بغداد، پایتخت عراق منفجر شد و تلفاتی به‌جا گذاشت.

عراق

به گزارش پرس تی وی، مقام‌های عراقی روز پنج‌شنبه (۲۴ مرداد، ۱۵ اوت) گفتند چندین خودرو بمب‌گذاری شده و بمب کنار جاده‌ای در مناطق مختلف شهر بغداد، پایتخت این کشور منفجر شدند.

در انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده که در ایستگاه اتوبوسی در کاظمیه، در شمال بغداد رخ داد جان هشت نفر را گرفت و ۱۸ تن نیز مجروح شدند.

همچنین، انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در منطقه بلدیات هفت کشته بر جای گذاشت. در انفجار یک بمب در نزدیکی منطقه علوی پنج نفر کشته شدند.

انفجارها در باب المعظم چهار کشته و در غرب بغداد نیز سه کشته بر جای گذاشت.

در انفجار منطقه حسینه در شمال شرق بغداد نیز چهار نفر کشته شدند.

این در حالی است که روز گذشته تنها در انفجار دو بمب در شهر بعقوبه بیش از ۲۰ نفر کشته شدند.

نوری المالکی، نخست وزیر عراق، روز چهارشنبه گفت این کشور به مبارزه علیه حملات تروریستی ادامه خواهد داد.

نخست وزیر عراق گفت: «عملیات برای تعقیب تروریست‌ها و کسانی که از آن‌ها حمایت می‌کنند، تا زمانی که بتوانیم از مردم خود حفاظت کنیم ادامه خواهد داشت.»

انفجار بمب روز سه‌شنبه در مسجدی متعلق به شیعیان در شهر مدائن جان پنج نفر را گرفت.

عراق از ابتدای سال جاری میلادی شاهد افزایش خشونت‌های خونین بوده است. تنها در ماه مبارک رمضان، نزدیک به ۶۷۱ نفر در این خشونت‌ها جان خود را از دست دادند.

سازمان ملل متحد ۱۰ مرداد (۱ اوت) اعلام کرد در پی اقدامات تروریستی و خشونت‌های ماه ژوئیه در عراق، یک هزار و ۵۷ نفر کشته و ۲ هزار و ۳۲۶ نفر نیز مجروح شدند که خونین‌ترین ماه از سال ۲۰۰۸ تا کنون در این کشور بوده است.

این در حالی است که با احتساب کشتارهای اخیر، از آغاز سال جاری میلادی سه هزار و ۳۹۶ نفر در حملات تروریستی در عراق جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری فرانسه برآورد کرده است که در سال جاری به طور میانگین روزانه ۱۵ نفر در بمب‌گذاری‌ها و حملات مسلحانه در عراق کشته شدند.

کد خبر 227133
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز