همشهری آنلاین: سازمان ملل می‌گوید در پی خشونت‌های ماه اوت در عراق، بیش از ۸۰۰ نفر از مردم این کشور جان خود را از دست دادند.

عراق

به گزارش پرس تی وی، سازمان ملل روز یک‌شنبه (۱۰ شهریور، ۱ سپتامبر) گفت که ۸۰۷ نفر از جمله غیرنظامیان و نیروهای امنیتی این کشور در ماه اوت کشته شدند. همچنین، بر اساس گزارش‌ها در این مدت ۲ هزار نفر مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، بغداد، پایتخت عراق با ۳۱۷ قربانی شاهد بیشترین حملات خونین در عراق بوده است.

همچنین، در این گزارش اشاره شده است که از آغاز سال جای میلادی نزدیک به ۵ هزار نفر در خشونت‌های عراق جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که روز یک‌شنبه حمله تروریستی در شهر دوز خورماتو در استان صلاح‌الدین عراق دست‌کم ۲ کشته و ۱۵ مجروج بر جا گذاشت. انفجار دو بمب در این شهر در ۷ شهریور (۲۹ اوت) ۱۳ کشته و ۱۸ مجروح به همراه داشت.

همچنین، در حمله تروریستی روز شنبه در بغداد ۱۲ نفر کشته شدند.

در بمب‌گذاری‌ها و تیراندازی‌هایی که ۵ شهریور (۲۷ اوت) در پایتخت عراق انجام شد، دست‌کم ۸۲ نفر کشته شدند. این حملات بیشتر در پارکینگ‌ها، بازارها و رستوران‌های مناطق شیعه‌نشین و اطراف بغداد رخ داد.

سازمان ملل متحد ۱۰ مرداد (۱ اوت) اعلام کرد در پی اقدامات تروریستی و خشونت‌های ماه ژوئیه در عراق، یک هزار و ۵۷ نفر از جمله ۹۲۸ غیرنظامی کشته و ۲ هزار و ۳۲۶ نفر نیز مجروح شدند که خونین‌ترین ماه از سال۲۰۰۸ تا کنون در این کشور بوده است.

وزارت کشور عراق گفته است که شبه‌نظامیان جنگی آشکار را در این کشور آغاز کرده‌اند و می‌خواهند عراق را به هرج و مرج بکشانند.

کد خبر 229443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز