همشهری آنلاین: رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نامه‌ای به عضو ارشد کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور نوشت: حمایت از عناصر مسلح و مخالف سوری به نفع واشنگتن نخواهد بود.

رییس ستاد مشترک آمریکا: حمایت از مخالفان در سوریه به نفع ما نیست

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه متن نامه ژنرال مارتین دمپسی به الیوت انگل را منتشر کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: امروز در سوریه، انتخاب میان دو طرف وجود ندارد، بلکه انتخاب میان یک طرف و چندین جناح است. به نظر من، طرفی که ما انتخاب می کنیم، باید بتواند در صورت تغییر توازن قدرت، منافع ما را نیز در کنار منافع خودش در نظر بگیرد. امروز، چنین جناحی وجود ندارد.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، درگیری های سوریه را خشونت بار و پیچیده نامیده و نوشته است: این یک درگیری ریشه دار و دیرینه میان دسته های مختلف است و اگر دولت اسد سقوط کند، نبردهای خشونت بار برای دستیابی به قدرت ادامه خواهد یافت.

دمپسی ضمن مخالفت با حضور نظامی آمریکا در سوریه نوشته است: استفاده از ارتش آمریکا، می تواند توازن نظامی را تغییر دهد، اما نخواهد توانست موضوعات تاریخی، قومی، مذهبی و فرقه ای را که به جنگ فعلی دامن می زند حل و فصل کند.

ژنرال دمپسی پیش از این نیز در پاسخ به جان مک کین، سناتور جمهوری خواه و کارل لوین، سناتور دموکرات که خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه به نفع عناصر مسلح بودند، گفته بود ایجاد چنین منطقه ای، نیازمند به کارگیری صدها جنگنده نیروی هوایی و صرف هزینه ای حدود یک میلیارد دلار در ماه است و به علاوه، تضمینی هم وجود ندارد که پس از برقراری منطقه پرواز ممنوع، نبرد به نفع مخالفان تغییر کند.

کد خبر 228066
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز