چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس نظرسنجی مرکز گالوپ، به دلیل ناتوانی کنگره در رسیدگی به مشکلات عمده و پیش روی امریکا، میزان رضایت مردم این کشور از نهاد قانونگذاری همچنان بسیار پایین است.

آمریکا

به گزارش پرس تی وی، ۸۱ درصد مردم امریکا در حال حاضر از کنگره ناراضی هستند و تنها ۱۴ درصد از عملکرد آن رضایت دارند. میزان رضایت مردم امریکا از کنگره در طول سال جاری میلادی بسیار پایین بوده است.

میزان رضایت عمومی از کنگره از آغاز سال ۲۰۱۳ تاکنون و در سال ۲۰۱۲ میلادی ۱۵ درصد بوده است که این پایین ترین میانگین سالانه میزان رضایت از کنگره از سال ۱۹۷۴ است. مرکز گالوپ نظرسنجی از مردم را در مورد کنگره در آن سال آغاز کرد.

امریکایی‌ها به دلیل ناتوانی کنگره بویژه ناتوانی در حل مشکلات اقتصادی، کسری بودجه و مسئله حمل سلاح گرم دلسرد شده‌اند.

یک نظرسنجی دیگر توسط مرکز گالوپ نشان می‌دهد رضایت امریکایی‌ها در قبال مسیر و رویکرد این کشور نیز در ماه جاری کاهش پیدا کرده و به رقم ۲۲ درصد رسیده است. سه چهارم امریکایی‌ها اکنون از وضعیت جاری در کشور خود ناراضی هستند.

این آمار و ارقام هم تراز با پایین ترین آمارها از اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی از جمله آمار مارس این سال است که نشان داد ۲۱ درصد امریکایی‌ها از وضعیت ناراضی هستند.

در عین حال، میزان رضایت عمومی از عملکرد باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا به پایین ترین میزان خود از سال ۲۰۱۱ رسیده است. بر اساس تحقیق سه روزه گالوپ که ۸ اگوست (۱۷ مرداد) به پایان رسید، میزان رضایت از عملکرد اوباما به عنوان رئیس جمهور به ۴۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 227050
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز