همشهری آنلاین: در جدیدترین رسوایی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا معلوم شد محتویات ایمیل‌های مردم آمریکا ضبط شده است.

privacy

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل ازشبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، پس از هر افشاگری جدید، مقامات آمریکایی گفته‌اند مردم آمریکا هدف برنامه گسترده جاسوسی دولت نبوده‌اند.

اما نیویورک تایمز در مقاله‌ای نوشت این ادعای مقامات دولت آمریکا صحت ندارد و اداره امنیت ملی آمریکا بدون مجوز دادگاه محتویات همه ایمیل‌هایی که به داخل و خارج از آمریکا ارسال می‌شود، کپی کرده است. بعد از آن با جستجو در ایمیل‌های ضبط شده، اگر واژه‌های خاص کلیدی در آن وجود داشته باشد، ماموران آن را می‌خوانند.

البته مقامات آمریکا بارها این مسئله را تکذیب کرده‌اند. مدافعان آزادی‌های مدنی می‌گویند دولت آمریکا به بهانه‌های مختلف قوانینی را که از حریم خصوصی مردم محافظت می‌کند، دور می‌زنند. پاتریک تومی از اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا گفت دولت آمریکا مدعیست هدف از این برنامه اطلاعات خارجی هستند اما در عمل می‌بینیم ارتباطات مخابراتی و اینرنتی مردم داخلی آمریکا نیز تفتیش می‌شود.

در گذشته با افشاگری‌ها درباره برنامه جاسوسی دولت آمریکا از مردم، کنگره بارها مقامات دولت را سین جین کرده بود اما از زمانی که کاخ سفید اعلام کرد القاعده نمایندگی‌های آمریکا را تهدید می‌کند، فشار کنگره بر دولت کمتر شد اما به نظر می‌رسد با افشاگری جدید درباره ایمیل‌های مردم، دوباره دولت اوباما هدف بازپرسی‌های کنگره قرار گیرد.

 

کد خبر 226366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز