همشهری آنلاین: به گزارش تلویزیون دولتی سوریه، دمشق ضمن رد اتهامات درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی بر ضد شبه‌نظامیان مورد حمایت خارج می‌گوید ادعاهای نادرست بر ضد دولت سوریه با هدف منحرف کردن کارشناسان تسلیحاتی سازمان ملل صورت می‌گیرد.

سوریه

به گزارش پرس تی وی، دولت سوریه روز چهارشنبه (۲۹ مرداد) با انتشار بیانیه‌ای در تلویزیون دولتی این کشور اتهامات مبنی بر حمله شیمیایی به حومه شرقی دمشق را رد کرد.

در این بیانیه آمده است این ادعاها «به هیچ وجه حقیقت ندارد» و نادرست است.

شبه‌نظامیان ادعا می‌کنند که نیروهای سوری در زملکا، اربین و عین ترما از گازهای شیمیایی استفاده کردند.

این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که تیمی متشکل از کارشناسان تسلیحات شیمیایی سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به این کشور سفر کرده است.

این تیم به سرپرستی آکه سلستروم، کارشناس تسلیحاتی از سوئد و آنگلا کین، نماینده ارشد سازمان ملل در امور خلع سلاح روز یک‌شنبه (۲۷ مرداد) به هتل «فور سیزن» در دمشق وارد شدند.

قرار است در این ماموریت که پیش بینی می‌شود ۲ هفته به طول بینجامد این تیم منطقه خان العسل در نزدیکی حلب را بررسی کنند. دو منطقه دیگر نیز قرار است مورد بررسی قرار گیرد.

سوریه گفته است که تکفیری‌ها چندین بار از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده‌اند که از جمله آن می‌توان حمله به منطقه خان العسل در استان حلب در تاریخ ۱۹ مارس را نام برد که طی آن ده‌ها تن کشته شدند.

این در حالی است که یک تیم تحقیقاتی روسیه اخیرا افشا کرد که شبه‌نظامیان معارض دمشق در ماه مارس در منطقه خان العسل از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده‌اند.

ناآرامی‌های خونین از سال ۲۰۱۱ گریبان‌گیر سوریه است.

طبق اعلام سازمان ملل بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زمان آغاز ناآرامی‌های در این کشور کشته و هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

کد خبر 228089
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز