چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور سابق آمریکا، جرج دبلیو بوش، روز سه‌شنبه ۶ اوت در بیمارستانی در دالاس تحت عمل جراحی قرار گرفت تا یک استنت در شریان مسدود شده قلبش کار گذاشته شود.

Bush

به گزارش رویترز پزشکان روز دوشنبه در حین چکاپ سالیانه بوش در کلینیک کوپر در دالاس انسداد شریان را کشف کردند، و توصیه کردند یک استنت، یک لوله‌ مشبک ساخته شده از یک مارپیچ سیمی برای بازنگهداشتن شریان‌ها، در قلب او کارگذاشته شود.

رئیس‌جمهور سابق 76 ساله روز سه‌شنبه صبح در بیمارستان پرسبیتارین تکزاس با موفقیت تحت عمل استنت‌گذاری قرار گرفت و به گفته سخنگویش از روز پنجشنبه برنامه عادی کاریش را از سر خواهد گرفت.

بوش هیچگاه علائم قلبی را تجربه نکرده بود، و انسداد شریان قلبش به این علت کشف شد که چکاپ او شامل انجام تست ورزش و گرفتن نوار قلب هم می‌شد. پزشکان بر اساس نتایج این آزمایش‌ها آنژیوگرافی تحت سی‌تی اسکن بر روی بوش انجام دادند و این آزمایش باعث کشف انسداد شریانی شد.

بوش در طول دو دوره رئیس‌جمهوریش از سال 2001 تا 2008 به طور مرتب ورزش می‌کرد، و ورزش مورد علاقه‌اش دویدن بود اما درد زانویش باعث شد که بیشتر دوچرخه‌سواری انجام دهد.

بوش پس از ترک کاخ سفید برنامه ورزشی‌اش را ادامه داد، و به طور مرتب سوار دوچرخه کوهستانی‌ می‌شد، گلف بازی می‌کرد و تقرییا هر روز در سالن ورزشی خانگی‌اش به ورزش می‌پرداخت.

بوش در ماه‌های اخیر فعال بوده است، و وقتش را صرف آماده کردن کتابخانه رئیس‌جمهوریش و مسافرت به آفریقا کرده است. او همچنین یک نقاش است.

انجمن قلب آمریکا می‌گوید به جز آمادگی بدنی عوامل متعددی بر خطر دچار شدن به بیماری قلبی تاثیر می‌گذارند، از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا، سیگار کشیدن، استرس و سابقه خانوادگی.

عملی که برای بوش انجام شد ،معمولا شامل قرار دادن وارد کردن یک لوله باریک که در سرش یک بالون دارد (کاتتر) به همراه استنت از طریق سوراخی در بازو یا ران به درون شریان و راندن این لوله از طریق سیستم عروقی به درون قلب است.

این عمل حدود 45 دقیقه تا یک ساعت به طور می‌انجامد، و در موارد معمول اغلب بیماران را می‌توان شش تا هشت ساعت پس از عمل به خانه فرستاد.

هر سال حدود 850 هزار عمل استنت‌گذاری رگ‌های قبل در آمریکا انجام می‌شود.

کد خبر 226291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز