همشهری آنلاین: واکسیناسیون آنفلوانزا نه تنها ممکن است شما را از دچار شدن به آنفلوآنزا محافظت کند- بلکه بر اساس یک بررسی جدید ممکن است خطر حمله قلبی در شما را نیز کاهش دهد.

flu

به گزارش ریلکس‌نیوز در حالیکه پژوهش‌های پیشین درباره رابطه میان واکسن آنفلوآنزا و سلامت قلب، نتایج متناقضی داشته‌اند، بررسی جدیدی که نتایج آن در جورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است بیانگر آن است "رابطه‌ای پایدار میان واکسیناسیون آنفلوآنزا و کاهش خطر رویدادهای قلبی- عروقی وجود دارد."

یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران از جمله دانشمندانی از دانشگاه تورونتو و دانشکده پزشکی هاروارد پنج کارآزمایی منتشرشده پیشین را بررسی کردند، و نشان دادند که واکسیناسیون آنفلوآنزا در افراد مورد بررسی خطر بروز مشکل وخیم قلبی را 36 درصد کاهش داده است.

افرادی که اخیرا دچار "نشانگان حاد کورونری" (مجموعه نشانه‌های ناشی از انسداد شریان‌های تغذیه‌کننده عضله قلب) شده بودند، بیشترین سود را از واکسن آنفلوآنزا برده بودند.

کارشناسان دقیقا نمی‌دانند که چرا آنفلوآنزا خطر مشکلات قلبی را افزایش می‌دهد، اما برخی از آنها این نظریه را مطرح می‌کنند که این بیماری ممکن است باعث پاره شدن پلاک ساخته شده درون شریان‌ها شود، یا می‌تواند عضله قلب را ملتهب کند.

کد خبر 236184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز