چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو مهندس از یک شرکت فناوری در هندوستان، یک مدل سه بعدی از قلب ارائه دادند که به وسیله آن پزشکان می‌توانند تأثیر استرس بر روی بافت قلب درک کنند

مدلی سه بعدی برای درک تأثیر استرس بر روی قلب

به گزارش مهر، مدل سه بعدی قلب که توسط مهندسان شرکت فناوری اینفوسیس ارائه شده، عملکرد قلب، به ویژه تغییر شکل و القای استرس را روی بافت آن و در نتیجه تغییرات انقباض و انبساط قلب را شبیه سازی می‌کند.

هدف از ارائه این مدل سه بعدی کمک به پزشکان برای بهبود درک مکانیسم قلب و اجرای تحقیقات روی پارامترهای مختلف تأثیرگذار روی قلب است.

آنیرودا آمبوگکار، مهندس تحلیلگر و داتاترایا پارل، مهندس بخش زیست پزشکی این شرکت هستند.

آنها اظهار داشتند که در شرایطی که بیماری‌های قلبی در هندوستان مهمترین عامل مرگ و میر تلقی می‌شود، ما قصد داشتیم سناریو نزدیک به واقعیتی ارائه کنیم تا درک پزشکان از پیچیدگی اختلالات قلبی ارتقا یابد. ما از آنالیز اجزای محدود، طراحی با کمک رایانه و تکینک‌های مهندسی استفاده کردیم، هدف اصلی، درک استرس و شکل گیری الگوهای بافت‌هایی بود که در معرض فشار قرار گرفته‌اند که این امر با استفاده از ابزارها و مفاهیم مهندسی مکانیک صورت گرفت.

پارل که پیش‌تر در یک مرکز تحقیقات اتمی در هندوستان کار می‌کرد، اظهار داشت: چالش تولید این مدل نیاز برای ترکیب دانش آناتومی و پزشکی همگام با تجربه مهندسی بود. ما در این فرآیند با رادیولوژیست‌ها و کارشناسان پزشکی همکاری داشتیم تا عملکرد قلب، تصویربرداری پزشکی و مدل سازی سه بعدی را درک کنیم.

متخصصان قلب اظهار داشتند که تحلیل مهندسی از قلب به درک بهتر مکانیسم‌های قلبی کمک می‌کند. این امر به تولید دستگاه‌های قلبی که می‌تواند دستگاه‌های کاشته شده در قلب را ارزیابی کند نیز یاری می‌رساند تا سوء عملکرد آنها به سرعت تشخیص داده شود و راهکارهای مختلف ارزیابی شوند.

کد خبر 218424
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز