نایب رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه برداشت کلی مجلس از کابینه معرفی شده مثبت است در عین حال گفت که ابهامات و حساسیتی در مورد چهار وزیر پیشنهادی وجود دارد.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی نیا ، در ارزیابی از کابینه پیشنهادی روحانی گفت: در مجموع کابینه‌ معرفی شده مثبت است که این برداشت کلی مجلس نیز به شمار می‌آید ولی با این وجود طبیعی است که در فضای مجلس با حدود 290 نماینده مجلس نسبت به کابینه 18 نفره نظرات متفاوتی وجود داشته باشد.

وی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌ها از امروز در جلسات مختلفی برنامه‌های کاری وزرای پیشنهادی را مورد بررسی قرار می‌دهند گفت: طبیعی است که در این جلسات سوالات و ابهامات موجود نسبت به برخی از وزرای پیشنهادی مطرح شود تا این موارد به صحن علنی کشیده نشود.

نایب رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مورد ابهامات و سوالات مربوط به برخی از وزرای پیشنهادی گفت: در مورد برخی از وزرای پیشنهادی مسائلی مربوط به فتنه و یا ابهاماتی در مورد مسائل مالی آنها مطرح می‌شود که تمامی موارد طبق شنیده‌ها و یا اخباری است که به دست نمایندگان رسیده است.

وی افزود: طبیعتا با حضور وزرای پیشنهادی در جلسات نمایندگان این سوالات و ابهامات روشن می‌شود سوالاتی که در مورد سه یا چهار وزیر پیشنهادی مطرح می‌شود و احتمالا با توضیحات آنها ابهامات نیز رفع خواهد شد.

این عضو هیات رییسه مجلس درخصوص انتقادات برخی از نمایندگان در مورد نحوه معرفی کابینه به مجلس، گفت: روش‌های معرفی کابینه به مجلس متفاوت است، به طوری که بعضا پیش از معرفی رسمی جلساتی با کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان گذاشته می‌شود طبیعی است که اگر این اتفاق در مورد کابینه یازدهم نیز رخ می‌داد خروجی بهتری حاصل می‌شد و وزرای پیشنهادی می‌توانستند رای بیشتری را کسب کنند.

سبحانی‌نیا ادامه داد: به هر حال آقای روحانی به عنوان یکی از حقوقشان تشخیص دادند که کابینه را اینگونه به صورت رسمی معرفی کنند، کابینه‌ای که در مجموع از لحاظ تخصص و سوابق کاری و اجرایی خوب است اما حساسیت‌هایی نسبت به برخی وزرای پیشنهادی وجود دارد که امیدواریم این ابهامات در جلسات با نمایندگان رفع شود.

وی ابراز امیدواری کرد که تعداد بالایی از وزرای پیشنهاد دولت روحانی از مجلس رای اعتماد بگیرد، البته حتی اگر چند وزیر پیشنهادی نیز از مجلس رای نیاورد احتمال دور از ذهنی نیست ولی همه چیز بستگی به دفاع وزرا از برنامه‌های پیشنهادی برای اقناع نمایندگان دارد.

 

کد خبر 225958
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز