جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: گرمای بالای 40درجه چند روزی است مهمان تهرانی‌ها و برخی از شهرهای بزرگ است. این گرمای بی‌سابقه در 60سال گذشته مشکلاتی برای تأمین آب و برق پایتخت‌نشینان ایجاد کرده است.

آب

این گرمای بی‌سابقه در 60سال گذشته مشکلاتی برای تأمین آب و برق پایتخت‌نشینان ایجاد کرده است.از سویی شهروندان تهرانی از قطعی آب و برق منازل خبر می‌دهند و از سوی دیگر مسئولان از شکست رکورد مصرف آب در 50سال گذشته می‌گویند و توصیه می‌کنند مردم برای فرار از قطعی آب به‌ویژه، به صرفه‌جویی بیشتر بپردازند.به گزارش همشهری، با تداوم گرمای بی‌سابقه، اخبار و گزارش‌ها حاکی از قطع شدن مقطعی آب برخی مناطق تهران به‌ویژه مناطق شرقی و کاهش محسوس فشار آب در همه نقاط پایتخت است.

این شرایط برای شهرهای بزرگی همچون اصفهان، شیراز، اهواز، کرج، رشت و مشهد هم قابل پیش‌بینی است. معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران از رکورد مصرف آب در تهران در روز پنجشنبه خبر داد و گفت: مصرف آب در پایتخت روز پنجشنبه به بیش از 3میلیون و ۴۰۰‌هزار مترمکعب رسید که در تاریخ بی‌سابقه بوده است. علیرضا نوذری پور در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه تولید و مصرف آب در همه شهرها و شهرستان‌های استان تهران در وضعیت سر به سر قرار دارد، افزود:

روز پنجشنبه دمای هوای تهران از مرز ۴۳‌درجه عبور کرده و به گفته مسئولان سازمان هواشناسی این وضعیت طی ۶۰‌سال اخیر بی‌سابقه بوده است. وی تصریح کرد: در برخی از شهرهای استان تهران از قبیل رودهن، پردیس و بخش کوچکی از شهریار مشکلاتی وجود دارد و در شهرهای بزرگ شاهد افت فشار در برخی مناطق هستیم. مدیرعامل شرکت‌ آب و فاضلاب استان تهران هم از مردم خواست 10تا 15درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. وی گفت:‌ درصورتی که صرفه‌جویی در مصرف آب نشود برای طبقات 3و 4به بالا کمبود فشار پیش می‌آید.

احتمال خاموشی

همزمان با افزایش افسار گسیخته مصرف برق و کاهش چشمگیر ذخیره برق نیروگاه‌ها، مسئولان وزارت نیرو تأکید می‌کنند درصورتی‌که مردم صرفه‌جویی جدی در مصرف برق به‌ویژه در ساعات پیک مصرف را در دستور کار قرار ندهند، خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در دستور کار قرار خواهد گرفت.به گفته مسئولان وزارت نیرو، رکورد مصرف برق هم شکسته شده است. برخی گزارش‌ها هم حاکی از بروز خاموشی در نقاط مختلف تهران دارد.

کد خبر 224681
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز