گروه اقتصادی: افت فشار و قطع آب در برخی نقاط شهر تهران آن‌هم برخلاف وعده مسئولان، احتمال جیره‌بندی آب در روزهای آینده درصورت عدم‌صرفه جویی را تقویت کرد.

آب

به گزارش همشهری، در 2روز پنجشنبه و جمعه گذشته برخی خانواده‌ها با افت شدید فشار آب و برخی دیگر هم با قطع آب به‌مدت دست‌کم یک تا 2ساعت در مناطقی از شهر تهران مواجه شدند. مسئولان شرکت آب و فاضلاب شهر تهران از مردم خواسته‌ بودند در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

آب سهمیه‌بندی نمی‌شود

اما سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو اظهار کرد: در هیچ‌یک از شهرهای کشور برنامه سهمیه‌بندی آب نداریم و با حداکثر توان در شهرهای کشور تولید آب صورت می‌گیرد. به گزارش ایسنا، علیرضا دائمی با اشاره به اینکه سهمیه‌بندی به‌معنای قطع آب در منطقه یا شهری به‌مدت چند ساعت و با برنامه است، گفت: گاهی به‌خاطر ایجاد حوادث آب قطع می‌شود و ممکن است ورود ایستگاه پمپاژ، خط لوله یا غیره که دچار مشکل شده‌اند به مدار چند ساعت طول بکشد و آب منطقه‌ای قطع شود.

سناریوهای جدید کاهش مصرف

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران نیز با بیان اینکه جیره‌بندی و سهمیه‌بندی آب در تهران به هیچ وجه در دستور کار نیست، از سناریوهای جدید برای کاهش مصرف آب در تهران درصورت لزوم خبر داد. به گزارش فارس، محمد پرورش گفت: برنامه‌ای برای اینکه فشارشکن‌های سطح شهر را فعال کنیم تا فشار آب دچار مشکل شود نداریم اما از مردم می‌خواهیم در این چند روز که ذخایر آبی کاهش پیدا می‌کند و همه ظرفیت‌های تولید در مدار قرار دارند در مصرف آب دقت بیشتری کنند.

کد خبر 223799
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز