گروه اقتصادی: گرمای تابستان در پایتخت و بسیاری از شهرهای بزرگ کشور به اوج خود می‌رسد از سوی دیگر نگرانی‌ها از بروز مشکلات کمبود آب شهروندان هم بالاگرفته است.

کم آبی

به گزارش همشهری و براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی درجه هوای تهران در روزهای آینده بالای 40درجه را تجربه می‌کند که این مسئله باعث افزایش مصرف آب در تهران می‌شود. شرکت آب و فاضلاب استان تهران در اطلاعیه‌ای نسبت به تداوم افزایش مصرف آب در تهران ابراز نگرانی و اعلام کرد درصورت ادامه روند افزایش دما در روزهای آتی، نگرانی‌هایی درخصوص تأمین آب در تهران به‌وجود خواهد آمد. روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این اطلاعیه آورده‌است:

گزارش‌های سازمان هواشناسی از تداوم افزایش دمای هوا در تهران تا 40درجه سانتی‌گراد حکایت دارد که این مسئله افزایش مصرف آب را در پی خواهد داشت؛ این در حالی است که ظرفیت منابع سدها، شبکه توزیع و حجم مخازن آب تهران، توان این افزایش ناگهانی را ندارد. این اطلاعیه می‌افزاید: مصرف آب در تهران طی روزهای اخیر تا 3میلیون و 200هزار مترمکعب افزایش یافته است که درصورت ادامه روند افزایش دما در روزهای آتی، نگرانی‌هایی درخصوص تأمین آب در تهران به‌وجود خواهد آمد.

این شرکت از یکایک شهروندان تهرانی خواسته است با مسئولیت‌پذیری و رعایت الگوی مصرف آب، خدمتگزاران خود را در طول روزهای گرم پیش رو در مقابله با کمبود آب یاری کنند. البته مشکل کمبود آب، محدود به تهرانی‌ها نیست. چند روزی است که شهروندان اصفهانی، یزدی و برخی دیگر از شهرهای مناطق مرکزی نیز با جیره‌بندی آب مواجه هستند. پیش از این بارها دستگاه‌های مسئول نسبت به کمبود آب در برخی شهرها و احتمال جیره‌بندی هشدار داده بودند.

کد خبر 223476
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز