همشهری آنلاین: ارتش مصر از صبح روز جمعه با تجهیزات کامل در میدان تحریر قاهره و خیابان های منتهی به این میدان مستقر شد.

استقرار ارتش مصر با تجهیزات کامل در میدان تحریر

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل پایگاه خبری البشیر، بر اساس فراخوان وزیر دفاع مصر قرار است امروز تظاهرات گسترده ای در مخالفت با تروریسم و خشونت در شهرهای مختلف مصر برگزار شود.

همچنین با استفاده از سگ های پلیس از مسافران مترو بازرسی بدنی صورت می گیرد.

در اطراف ساختمان رادیو و تلویزیون مصر نیز نیروهای ویژه، چترباز و گارد ریاست جمهوری مستقر شده اند و دو بالگرد نظامی نیز گاه گاه در آسمان منطقه به گشت زنی مشغول می شوند.

خبرگزاری دولتی منا روز جمعه اعلام کرد : قاضی تحقیق اتهامات محمد مرسی رئیس جمهور معزول مصر دستور بازداشت وی را به اتهام جاسوسی و فرار از زندان به مدت 15 روز صادر شد.

رویترز در خبری فوری به نقل از اخوان المسلمین اعلام کرد اتهامات مطرح شده علیه محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر « مضحک » است.

بالگردهای ارتش مصر اعلامیه هایی را در بین تظاهرکنندگان در میدان رابعه العدویه قاهره از طرفداران جماعت اخوان المسلمین، پخش کردند؛ در اعلامیه های ارتش مصر بر لزوم برقراری امنیت در این کشور تاکید شده است.

انتظامات تظاهرات در میدان تحریر که به نیروهای کمیته های مردمی معروفند با قرار دادن موانع در مسیر های منتهی به میدان،همه افرادی را که قصد حضور در میدان تحریر دارند بازرسی بدنی می کنند.

در همین حال دیشب تظاهراتی در مناطق مختلف مصر در اعتراض به سخنان السیسی برگزار شد.

در حالی که همه نگاه ها به قاهره پایتخت مصر دوخته شده است دیگر شهرها و حتی روستاهای این کشور شاهد تظاهرات در حمایت از مرسی بود.

تظاهرکنندگان در منطقه «مرکز کرداسه» در استان الجیزه، خواستار بازگشت محمد مرسی به قدرت شدند. هزاران نفر در شهر طنطا در استان الغربیه مصر هم در حمایت از محمد مرسی تظاهرات کردند.

مردم شهر شبین الکوم در استان المنوفیه با سردادن شعارهایی کودتا در مصر را رد کردند و سخنان اخیر وزیر دفاع را محکوم کردند.

شهر اسماعیلیه هم شاهد برگزاری تظاهراتی برای درخواست بازگشت محمد مرسی به قدرت بود. مردم شهر پورت سعید هم در تظاهراتی در این شهر اعتراض خود به سخنان عبدالفتاح السیسی را اعلام کردند.

تظاهرات شهر دمیاط در حمایت از محمد مرسی با حمله افراد ناشناس روبرو شد. شرکت کنندگان در تظاهرات در شهر کفرالشیخ مصر هم تصاویری از محمد مرسی را در دست داشتند و بر مخالفت با کودتای اخیر در مصر تاکید کردند.

هزاران نفر از طرفداران محمد مرسی هم در برابر مسجد قائد ابراهیم شهر اسکندریه تظاهرات کردند.

تظاهرات در شهر «مرسی مطروح» مصر هم شاهد حضور گسترده مردم بود و آنها از تحصن نامحدود تا زمان بازگشت محمد مرسی به قدرت خبر دادند. هزاران نفر از مردم مصر در شهر الفیوم هم با سردادن شعارهایی دعوت عبدالفتاح السیسی را رد کردند و خواستار آزادی محمد مرسی شدند.

در شهر بنی سویف هم تظاهراتی با مشارکت هزاران نفر در حمایت از محمد مرسی برگزار شد. تظاهرکنندگان در شهر المنیا هم کودتا علیه محمد مرسی را رد کردند. شهر اسیوط هم شاهد برگزاری تظاهرات مردمی در حمایت از رئیس جمهور برکنار شده مصر بود.

کد خبر 224619
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز