پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از رهبران گروه اخوان المسلمین از آغاز مراسم میلیونی طرفداران محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر در این کشور خبر داد.

مرسی

فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع نوشت: محمد البلتاجی از رهبران گروه اخوان المسلمین در جریان سخنرانی خود در تریبون اصلی میدان رابعه العدویه آغاز مراسم میلیونی "الفرقان" را در امروز پنجشنبه به جای فردا اعلام کرد تا اینکه اوضاع بر هم نخورد.

ارتش مصر چندی پیش محمد مرسی رئیس جمهوری را که از رهبران گروه اخوان المسلمین است، از قدرت برکنار کرد و رئیس جمهور موقت را تعیین کرد.

طرفداران مرسی از آن زمان با آمدن به خیابان‌ها و بویژه تحصن در میدان رابعه العدویه بر بازگشت وی به قدرت تاکید می‌کنند.

در جریان درگیری بین طرفداران مرسی و مخالفان او و طرفداران مرسی و نیروهای امنیتی تاکنون ده‌ها نفر کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند.

عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر خواستار برگزاری تظاهرات مردم در فردا جمعه شد تا به گفته خودش، مردم به وی اختیار دهند که با تروریسم و خشونت مبارزه کند.

همزمان طرفداران مرسی نیز با اعلام اینکه از تهدیدات السیسی ترسی ندارند تاکید کردند که فردا جمعه آنها هم به خیابان‌ها خواهند آمد اما این سخنان البلتاجی حکایت از تغییر زمان برگزاری اعتراضات طرفداران مرسی دارد هرچند سایر رهبران اخوان این نظر را هنوز تایید نکرده‌اند.

البلتاجی در جریان سخنرانی خود در میدان رابعه العدویه سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی و رسانه‌های غربی را به رصد و پیگیری مراسم میلیونی فرقان فراخواند.

کد خبر 224557
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آفریقا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز