گروه اقتصادی: رئیس جمهوری عصر پنج شنبه 27 اردیبهشت، در گزارشی عملکرد اقتصادی دولت طی سال 1385 در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد و به پاره‌ای از ابهامات پاسخ گفت.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه جهشی عظیم در فعالیت‌های اقتصادی دولت به منظور رفاه مردم انجام شده است، ضمن اصلاح برخی اعداد و ارقام منتشره در بعضی نشریات تصریح کرد: برخی قصد دارند با فضاسازی و ارائه گزارش‌های نادرست کام مردم را علیرغم پیشرفت‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون تلخ کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی معتقدند که مبارزه و برخورد با مفسدان اقتصادی فضای جامعه را برای سرمایه‌گذاری ناامن می‌کند، تصریح کرد: دولت نیز در برخورد با مفاسد اقتصادی و مدیران فاسد عزمی جدی دارد و هرگز مصالح و منافع ملت را فدای برخی افراد فرصت‌طلب نمی‌کند؛ ضمن آنکه برخورد با مفسدان، علاقه و اعتماد مردم به سرمایه‌گذاری را افزایش داده است.

احمدی نژاد ایران را یکی از امن‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف عنوان کرد و گفت: علیرغم فضاسازی‌ها و فشارهای موجود، میزان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در ایران نسبت به سال‌های گذشته به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از گزارش عملکرد اقتصادی دولت، با بیان اینکه دولت راهکارهای مناسبی را در قالب تبصره 13 برای کاهش مصرف سوخت تدوین کرده است، تاکید کرد: از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، تغییر نوع سوخت خودروها از بنزین به گاز، تولید موتور پایه‌گازسوز و افزایش کمی‌و کیفی حمل و  نقل عمومی‌از جمله اقدامات دولت برای کاهش مصرف سوخت و واردات بنزین است.

دکتر احمدی نژاد ضمن تاکید بر تاثیر افزایش فعالیت‌های عمرانی بر کاهش هزینه‌های جاری، گفت: فعالیت‌های عمرانی دولت ضمن استفاده حداکثری از مشارکت عموم مردم و بخش خصوصی، در راستای افزایش و تقویت زیر ساخت‌ها بویژه در مناطق محروم و روستاها است.

رئیس شورای اقتصاد با اشاره به مهار واردات بی‌رویه کالاها و با بیان اینکه ترکیب واردات نیز از کالاهای مصرفی به مواد اولیه و واسطه‌ای برای تولید اصلاح شده است، خاطرنشان کرد: صادرات غیرنفتی ایران نیز طی یکسال گذشته در اغلب بخش‌ها به ویژه کشاورزی و صنعت رشد چشمگیری داشته است.

کد خبر 22358

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز