همشهری‌آنلاین: تلاطم و آشفتگی بازارها، شکیبایی و حوصله‌ی مشتریان را نشانه می‌روند. دامنه‌ی اعتراضات مشتریان در چنین برهه‌هایی به صورت لجام گسیخته افزایش و توسعه می‌یابد.

مهارتهای ارتباط با مشتریان شاکی

هوشمندان بازار با آگاهی از این رویدادها و تبعات آن برآنند تا چنین اعتراضاتی را مدیریت کنند. بازنگری جدی در اساس کسب و کار، افزایش کیفیت محصول، سرعت در ارسال کالا و خدمات، تصحیح پایگاه داد‌ه‌ها و مدیریت ارتباط با مشتریان، و مهارتهای ارتباط با مشتریان شاکی بخشی از این تدابیر است.

مهارت‌های ارتباط با مشتریان شاکی، شاید کم هزینه‌ترین و البته پرسودمندترین تدبیری است که کسب و کارهای هوشمند آن را به راه می‌اندازند. چرا که واقفند کانون اعتراضات مشتریان یک فرصت بزرگ برای کسب وکارها تقدیم خواهد کرد و اجازه می‌دهد تا مدیران در متن و بطن آگاهی‌های بس وسیعی قرار گیرند که تنها با پرداخت هزینه‌های سنگین تحقیقاتی و آن هم پس از ماه‌ها بدان دست خواهند یافت.

این بخشی از مقدمه کتاب مهارتهای ارتباط با مشتریان شاکی، نوشته پرویز درگی مدرس دانشگاه و عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی می‌باشد که چاپ اول آن در سال 1392 در 272 صفحه به قیمت ده‌هزار و 500 تومان توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.

علاقمندان برای تهیه کتاب می‌توانند به سایت اینترنتی فروشگاه انتشارات بازاریابی www.marketingshop.ir و یا با شماره تلفن 66408251 و 66408271 تماس حاصل نمایید.

کد خبر 220197
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز