یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۰
۰ نفر

مراسم رونمایی از کتاب «بی سرو سیمین»- یادنامه سیمین دانشور به کوشش سیدجواد میرهاشمی- عصر جمعه مصادف با روز قلم با حضور جمعی از نویسندگان و شاعران در منزل سیمین دانشور و جلال‌آل‌احمد در تهران برگزار شد.

رونمایی از کتاب بی‌ سرو سیمین

در این مراسم غلامرضا امامی، نویسنده و مترجم آثار ادبی، با اشاره به اینکه در روز قلم باید به سیمین آل‌قلم بیشتر از سایر جنبه‌ها و موضوعات توجه نشان داد، اظهار داشت: دانشور در طول حیاتش 4 فصل زندگی را تجربه کرد؛ در بهاران ‌زاده شد و در زمستان درگذشت. او همیشه مانند بهاران امید داشت و به دیگران امید می‌داد، زیبا زیست و زیبا زندگی کرد. در پختگی تابستان عمرش، زیباترین شاهکار ادبی‌اش «سووشون» را خلق کرد و با آن درخشید. با وجود اینکه اهالی قلم می‌شناختندش، این کتاب منجر به بیشتر شناخته‌شدن وی نیز شد.

این مترجم درباره کتاب بی سرو سیمین هم گفت: ابتدا قرار بود این کتاب در قالب یک فیلم مستند ساخته شود که امکان آن ایجاد نشد و امروز که به‌صورت کتابی منتشر شده، خوشحالم که در آن زنان بیش از مردان حرف زده‌اند و حق هم همین بود چون دیگر زمان آن گذشته است که مردان از زبان زنان بنویسند.وی با ذکر خاطره‌ای از آخرین روز حیات دانشور تأکید کرد: امیدوارم این منزل به موزه‌ای مبدل شود تا اهالی قلم بتوانند به‌صورت هفتگی در آن گرد آیند و راهش را ادامه دهند.

کد خبر 222091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز