چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۶
۰ نفر

کتاب « اسلام‌هراسی در غرب: جنگ سرد جدید فرهنگی علیه مسلمانان در آمریکا و انگلیس» نوشته دکتر محمدرضا دهشیری، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با موضوع تبیین بنیادها و نهادهای مرتبط در تشدید اسلام‌هراسی در آمریکا و بریتانیا توسط انتشارات بین‌المللی‌الهدی منتشر شده است.

اسلام هراسی در غرب


دهشیری، در این کتاب توجه محققان و پژوهشگران را به سوی فضای نوین جنگ سرد فرهنگی در جهان و اهمیت مسئله اسلام‌هراسی در غرب و تأثیرات منفی آن بر مسلمانان جلب کرده است. وی به تبیین بنیادها و نهادهای فعال در تشدید اسلام‌هراسی در آمریکا و بریتانیا پرداخته و سازوکارها، ابزارهای ارائه تصویر نادرست از اسلام و نحوه تأثیر آنها بر افکار عمومی و نهادهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی غرب را مورد بررسی قرار داده است.

فصل‌بندی این کتاب به شیوه‌ای تازه و به 2بهره تقسیم شده است: بهره اول، شامل 6 فصل بوده و در آن مباحثی همچون بررسی دلایل و اهداف موج اسلام‌هراسی در آمریکا، بازخوانی حامیان مالی اسلام‌هراسی و رسانه‌های حامی آن دیده می‌شود. بهره دوم از کتاب در 5فصل به تبیین سیاست‌های مبارزه با خرابکاری در انگلستان و مرکز انسجام حامیان مالی آنها و همچنین به معرفی مرکز تبادلات سیاسی و نقش آن در ایجاد محدودیت‌های حقوق شهروندی علیه مسلمانان در انگلستان می‌پردازد.

این کتاب همچنین به معرفی «مرکز آزادی‌های دیوید هارویتس» که با بودجه مالی هنگفت در تقویت تهدیدهای ضداسلامی و مسلمانان افراطی در آمریکا فعالیت می‌کند و در فاصله سال‌های2002 تا 2009 به‌دلیل اقدام مزبور، 36میلیون دلار درآمد داشته پرداخته است. همچنین بخشی از این کتاب، به نوشته‌ها و مقالات مرتبط با اسلام‌هراسی اختصاص دارد.

کد خبر 222658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز