زهرا جورابلو: اولین همایش ملی بازاریابی فرصت‌ها و چالش‌ها روز دوم و سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

همایش ملی بازاریابی فرصت‌ها و چالش‌ها

از این‌رو گفتگویی با دکتر علیرضا حدادیان، دبیر کل همایش انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:

دکتر حدادیان در ابتدا از بازخوردهای مثبت این همایش اظهار خشنودی کرد و اظهار داشت که اکثر مخاطبان از این کنفرانس دو روزه راضی بوده‌اند و ارائه‌ها، سخنرانی‌ها، میزگردها، و کارگاه‌ها، با کیفیت بسیار بالایی برگزار شد.

ایشان در ادامه توضیح مختصری درباره سخنرانان، میزگردها، و کارگاه‌های برگزار شده در این همایش ارائه دادند.

دکتر عبدالحمید ابراهیمی، بنیانگذار رشته بازاریابی در ایران، مهندس ولی‌الله افخمی‌راد، معاون وزیر صنعت، معدن، و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر علیرضا حدادیان، دبیر کل همایش، از سخنرانان افتتاحیه این همایش بودند.

این همایش در دو روز برگزار شد. در روز اول اساتید گرانقدری چون دکتر میراحمد امیرشاهی، دانشیار دانشگاه الزهرا، دکتر حمید خداداد حسینی، استادیار دانشگاه تربیت‌مدرس، دکتر آذر کفاش‌پور، دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر محمدرضا حمیدی‌زاده، استاد دانشگاه شهید بهشتی، و دکتر علیرضا حدادیان سخنرانی کردند.

دکتر علی صنایعی، استاد دانشگاه اصفهان، دکتر بهرام خیری، استادیار دانشگاه آزاد تهران- مرکز، دکتر حسین صفرزاده، استادیار دانشگاه آزاد تهران - مرکز، دکتر مرتضی رجوعی، استادیار دانشگاه امام رضا (ع) و دکتر داریوش رشیدی، معاون بانک آینده، علاوه بر سخنرانی، در کارگاه‌ها و میزگردهای همایش نیز حضور داشتند.

میزگردهای کنفرانس در حوزه‌های زیر برگزار شد:

1. میزگرد بررسی فرصت‌ها و چالش‌های بازاریابی در پروزه‌های عمرانی و شهری با حضور دکتر سید مهدی درهمی، عضو هیئت علمی دانشگاه و مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری سپاد و رئیس پنل میزگرد بازاریابی فرصت‌ها و چالش‌ها، دکتر محمد مهدی برادران، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد، و دکتر حدادیان، دبیر کل برگزاری همایش

2.میزگرد بررسی فرصت‌ها و چالش‌های بازاریابی بین‌المللی و جهانی: با حضور دکتر عبدالحمید ابراهیمی، دکتر کفاش‌پور، و مهندس شریعتی‌مقدم، مدیرعامل شرکت نوین زعفران.

3. میزگرد بررسی فرصت‌ها و چالش‌های بازاریابی در سلامت و توریسم درمانی (پزشکی): با حضور دکتر سعیدی شهری، معاونت اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمدجواد جلالیان، نماینده دبیرخانه گردشگری سلامت استان، دکتر حسین بیگلری، عضو هیئت مدیره انجمن دندانپزشکان.

4. میزگر بررسی فرصت‌ها و چالش‌های بازاریابی در صنعت هتلداری و گردشگری: با حضور آقایان موسوی، سلامی، بیدخوری، و دکتر درهمی

5. میزگرد فرصت‌ها و چالش‌های بازاریابی در خدمات مالی (بانک و بیمه): دکتر داریوش رشیدی، معاون بانک آینده، غلامرضا غلامی، مدیریت شعب بیمه کارآفرین خراسان رضوی، دکتر مجتبی پورسلیمی، استادیار دانشگاه فردوسی مشهد، و دکتر حدادیان.

6. میزگرد فرصت‌ها و چالش‌های بازاریابی در صنعت ورزش: با حضور دکتر مهدی طالب‌پور، دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد، و رئیس پژوهشگاه تربیت‌بدنی کشور/ دکتر مرتضی عزیززاده، استادیار دانشگاه فردوسی مشهد، و دکتر آذر کفاش‌پور، استادیار دانشگاه فردوسی مشهد.

کارگاهها

1. خدمات بیمه: برگزار کننده: مرتضی رجوعی
2. بررسی اثر محصولات SMEG بر استراتژی توزیع بنگاه‌های اقتصادی: برگزارکننده: حسین صفرزاده
3. مشتری‌مداری در خدمات بهداشتی- درمانی، برگزارکنندگان: دکتر لطیفیان و دکتر بیگلری
4. گردشگری سلامت، برگزارکننده: دکتر سید سعید سعیدی شهری
5. صنعت ورزش: آنچه هست و آنچه باید باشد: برگزارکننده: مهدی طالب‌پور
6.کارگاه تجربه مدیران موفق: توسط مهدس محمدعلی چمنیان، مدیرعامل شرکت نیان الکترونیک برگزار شد که تجربیاتشان را در حوزه بازرگانی و مدیریت در اختیار علاقه‌مندان قرار دادند.

 

موردکاوی

1. تقسیم بازار و بخش‌بندی بازار در محصولات مصرفی، یاسر آسمان
2. کاربرد بازاریابی ورزشی، مورد مطالعه: باشگاه منچستریونایتد، دکتر مرتضی عزیززاده
3. تجاری‌سازی در شرکت‌های دانش‌بنیان، مورد مطالعه: شرکت شاهسون، اشرف حسنزاده
4. تعیین استراتژیهای بازاریابی در خدمات سرمایه‌گذاری، مورد مطالعه: شرکت کارگزاری آگاه، دکتر مهدی خادمی

دکتر حدادیان درخصوص نتایج کنفرانس گفت: «درکل 650 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که 372 مقاله قابل ارزیابی تشخیص داده شدند؛ کمیته داوران حدود 1200 مورد ارزیابی روی این مقالات انجام دادند. 30 مقاله برتر پژوهشی در حوزه بازاریابی، 70 ارائه مجازی، به صورت آفلاین، و 100 مقاله پوستری نیز در دو تالار پژوهش و اندیشه عرضه شد.»

وی ادامه داد: « 15 الی 20 مقاله برتر در مجله علمی- پژوهشی دانشگاه اصفهان و دانشگاه الزهرا به چاپ خواهد رسید، متن کامل سایر مقالات نیز به صورت لوح فشرده به مخاطبان عرضه شد. همچنین چکیده مقالات پژوهشی انتشار یافته در قالب لوح فشرده و کتاب به مراجع علمی مانند IFC و کتابخانه ملی ایران و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد ارسال خواهد شد تا مورد استفاده متقاضیان قرار گیرد.»

دکتر حدادیان خاطرنشان کرد: 4 نفر از اساتید ایرانی که در خارج از کشور حضور دارند، عضو کمیته علمی همایش بودند، ولی به دلیل حجم بالای فعالیت‌های علمی خود در خارج از کشور نتوانستند در همایش حضور یابند. در هر حال به دلیل ملی بودن این همایش، تمامی میهمانان آن ایرانی بودند.

دبیر کل همایش ملی بازاریابی فرصت‌ها و چالش‌ها در پایان گفت: «به پیشنهاد دکتر درهمی، دبیر کمیته مدیران همایش، قرار است کمیته‌ای تحت عنوان کمیته پیگیری نتایج همایش تشکیل شود تا ارزیابی جامع‌تری درباره بازخوردهای مکتوب حامیان مالی و مخاطبان داشته باشیم، به این ترتیب کاستی‌های احتمالی شناسایی شده و نتایج و راهکارهای حاصل از همایش در اختیار علاقه‌مندان و سازمان‌ها قرار خواهد گرفت.

کد خبر 259196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار