همشهری‌آنلاین: عادت‌های نامناسب در بازاریای و فروش عنوان سخنرانی پرویز درگی در سومین اجلاس جهانی نشان منتخب است که در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

پرویز درگی

به گزارش مارکتینگ‌نیوز، پرویز درگی در این اجلاس با بیان اینکه عادت‌ها از تکرار اعمال به وجود می‌آیند، گفت: عادت‌ها شخصیت را می‌سازند و شخصت سرنوشتمان را شکل می‌دهد.

وی با بیان اینکه بازاریابی علم عشق و عرفان است گفت: بازاریابی یعنی اینکه بتوانیم نیاز و خواست مشتری را کشف و بهتر از رقبا حل کنیم.

درگی ضمن اشاره به اینکه بازاریابی علم خدمت رسانی به جامعه است گفت: مهمترین ارزش و دارایی سازمان‌ها، دارایی نامشهود یا همان برند است.

وی با اعلام این مطلب که برند از رفتار تک تک پرسنل شکل می گیرد افزود: برند یعنی آبرو، خوشنامی، هویت، اعتبار، و به طور کلی برند؛ مدیریت کل تجربه مشتریان است. برند تصویری است که مشتری از شرکت شما دارد و مسئولیت برند، تمایز و هوشمندی سازمان، بر عهده مدیرعامل است.

مدرس و مشاور بازاریابی در سومین اجلاس جهانی نشان منتخب، عادت‌های نامناسب در بازاریابی و فروش را به تفصیل شرح داد. این عادت‌ها عبارتند از:

  1. بی‌مقدمه سراغ بازار گرمی رفتن
  2. افتادن در دام غرور
  3. یک طرفه با قاضی رفتن و نتیجه گیری سریع و نامناسب
  4. مثل نوار ضبط صوت با مشتری برخورد کردن
  5. اغلب یاد قدیم کردن و به روز نبودن
  6. تمرکز نکردن روی مشتری
  7. دست از یادگیری کشیدن
  8. فروش را تنها اعداد و آمار دانستن
  9. باور اینکه قیمت تنها انگیزه خرید است
  10. در جبران خدمات نیروهای فروش دید هزینه‌یابی داشتن
  11. عادت به جدی نگرفتن شکایت مشتری
  12. عادت به اینکه اگر محصول با کیفیت باشد همه کار می‌کند
  13. عادت به اینکه تصور کنیم با خواندن یک مقاله یا یادداشت به همه چیز دست یافته‌ایم
  14. نداشتن جامعیت نگری در پندار، گفتار، و کردار سازمانی
  15. دید مقصریابی داشتن بجای دید مسئله‌یابی
  16. عادت به بی‌توجهی به اهمیت برند
  17. عادت به بی‌توجهی به اهمیت استراتژی

گفتنی است سومین اجلاس جهانی نشان منتخب در حوزه مدیریت تعالی، 6 و 7 آبان ماه سال جاری در محل مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزاری شد.

کد خبر 236918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار