افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به کشاکش بین مدیرعامل و هیأت امنای این سازمان تبدیل شده است.

سعید مرتضوی، ‌مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در این‌باره گفت:هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی افزایش حداقل‌ حقوق‌ بازنشستگان به 700هزار تومان را تصویب نکرده است و به همین دلیل اجرای افزایش حقوق 25درصدی بازنشستگان ممکن نیست. او افزود: تا زمانی که کف حداقل حقوق بازنشستگان به میزان 700هزار تومان تصویب نشود، اجرای افزایش حقوق بازنشستگان دچار مشکل است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مرتضوی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی بیمارستان جدید شهید دکتر لواسانی با تأکید بر اینکه برای پرداخت مابه‌التفاوت افزایش 25درصدی حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی باید حداقل حقوق بازنشستگانی که 30سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند به 700هزار تومان مصوب شود، اظهارکرد:

با وجود اینکه اعتبار پرداخت حداقل حقوق بازنشستگان به 700هزارتومان در بانک رفاه توسط سازمان ذخیره شده، اما این موضوع در هیأت امنا تصویب نشده است. به گفته وی، زمان پرداخت افزایش 25درصدی حقوق مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی به زمان تصویب و ابلاغ هیأت امنا در مورد افزایش حداقل حقوق بازنشستگان به 700هزار تومان موکول می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تصویب افزایش 25درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران و افزایش حداقل حقوق بازنشستگان به 700هزار تومان در هیأت دولت پس از پیشنهاد سازمان، اظهارکرد:‌هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی پس از این تصویب، افزایش حداقل‌ها به 700هزار تومان را مصوب نکرده است که این موضوع، اجرای افزایش 25درصدی حقوق‌ها را دچار مشکل می‌کند.

مرتضوی ادامه داد: مشروح مصوبه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی به وزیر کار منعکس شده و با وجود آنکه مصوبه هیأت دولت به امضای خود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز رسیده، اما این موضوع در هیأت امنا مصوب نشده است. وی با بیان اینکه هیأت امنا نمی‌تواند مصوبه هیأت دولت را لغو و از آن عدول کند، گفت: مصوبه هیأت دولت سند بالادستی است.

کد خبر 220184
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز