چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

براساس خبر منتشرشده در پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، 180هزار تومان از مطالبات بازنشستگان کشوری به حساب‌هایشان واریز شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: در پنجمین مرحله از پرداخت مطالبات بازنشستگان کشوری، 180 هزار تومان به‌حساب 740 هزار نفر از بازنشستگان واریز شد. اسدالله عباسی با اشاره به اینکه در این مرحله، هزارو 200 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است، افزود: این مبلغ براساس قانون مدیریت خدمات کشوری، به‌حساب بازنشستگان واریز می‌شود. وی همچنین درباره بیمه طلایی بازنشستگان کشوری گفت: به‌زودی عملیات مربوط به استمرار این بیمه و پوشش افراد
تحت تکفل بازنشستگان با حضور رئیس‌جمهور آغاز می‌شود.

بیمه طلایی بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری از نهم دی‌ماه سال گذشته به‌مدت یک سال به اجرا گذاشته شد، بخشی از بودجه مربوط به این بیمه از سوی دولت و به ‌عنوان کمک رئیس‌جمهور پرداخت شد. مسئولان سازمان بازنشستگی کشوری وعده داده‌‌اند این نوع بیمه که فقط شخص بازنشسته و همسرش را تحت پوشش قرار می‌دهد، امسال برای افراد تحت پوشش بازنشستگان نیز به اجرا درمی‌آید اما با گذشت 2‌ ماه از سال خبری از عملی شدن این وعده به گوش نرسیده است.

از سوی دیگر با توجه به اینکه بخشی از هزینه این بیمه از سوی دولت پرداخت شده‌است، ‌ادامه آن بستگی تمام به این دارد که دولت برای امسال هم بودجه‌ای برای این کار درنظر بگیرد، اما تا‌کنون هیچ بودجه‌ای برای امسال منظور نشده است. مطالبات بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری مربوط به اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری است که می‌بایست از مهرماه 1386توسط دولت اجرا می شد اما اجرای این قانون با یک سال تأخیر و از مهر87 انجام شد، به این ترتیب هر یک از افرادی که پیش از سال86 بازنشسته شده‌بودند از دولت طلبکار شده‌اند و تا‌کنون در 4 مرحله به‌حساب آنان واریز شده؛ در مرحله اول 250 هزار تومان در آخرین روز اسفند89، در پرداخت دوم 170 هزار تومان در خرداد‌ماه 91، 200 هزار تومان هم در آبان‌ماه همان سال و در مرحله آخر هم 200 هزار تومان 28 اسفند91.

کد خبر 215482
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز