رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از نامه‌های بی‌پاسخ مطالبات بازنشستگان طی سال‌های گذشته خبر داد و گفت: قانون همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان 4سال است که اجرایی نشده است.

علی اکبر خبازها در گفت‌وگو با مهر در مورد مطالبات بازنشستگان افزود: همسان‌سازی‌ و افزایش حقوق، عدم‌پرداخت سهام عدالت به تمامی بازنشستگان و... ازجمله مطالبات بازنشستگان است که انتظار داریم تمامی آنها عملیاتی شود.
وی گفت: اجرایی شدن قانون همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان را 4 سال است که پیگیری می‌کنیم و بدین‌منظور تا به حال 5نامه به رئیس‌جمهور نوشته‌ایم که آخرین نامه در تاریخ 7 اردیبهشت‌ماه به‌دست احمدی‌نژاد داده شد اما متأسفانه تاکنون پاسخی دریافت نشده است. رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه اجرای قانون همسان‌سازی‌ مشکل اعتباری ندارد، تأکید کرد:

همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان از سال 88در قانون بودجه دیده شده و اعتبار آن نیز از محل سهام قابل ارائه درنظر گرفته شده است که می‌توان برای اجرایی شدن آن سهام‌ها را تبدیل به پول کرد.خبازها در مورد پرداخت مابه‌التفاوت 25درصدی حقوق بازنشستگان نیز گفت: براساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی مابه‌التفاوت‌ها اواخر خردادماه به‌صورت جداگانه و فوق‌العاده علاوه بر فیش حقوقی به‌حساب بازنشستگان واریز می‌شود و افرادی که 30سال سابقه دارند به‌طور حتم کمتر از 700هزار تومان دریافت نمی‌کنند.

وی همچنین در مورد افزایش حق مسکن و بن خوار و بار بازنشستگان گفت: پیشنهاد داده‌ایم که حق مسکن بازنشستگان به 40هزار تومان و بن خوار و بار آنان نیز به 50هزار تومان افزایش پیدا کند که امیدواریم تاپایان دولت عملی شود. وی در مورد سهام عدالت نیز اظهار داشت: سهام عدالت را تعدادی از بازنشستگان که قبل از سال 76بازنشسته شدند دریافت کردند اما سهام به مابقی بازنشستگان پس از آن سال تعلق نگرفته است و تاکنون نیز از سوی سازمان خصوصی‌سازی‌ مطلبی برای اعطای سهام عدالت به بازنشستگان به ما اعلام نشده است.

کد خبر 218378
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز