گروه اجتماعی: جمعی از فرهنگیان بازنشسته اعلام کردند آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی کشوری ارتقای رتبه‌های شغلی آنها را نمی‌پذیرند.

به گفته یکی از فرهنگیان بازنشسته با اجرای نیم‌بند قانون خدمات کشوری(نظام هماهنگ) درخصوص کارکنان وزارت آموزش و پرورش انتظار این بود که وضعیت حقوق و مزایای دریافتی فرهنگیان بهبود یابد اما این انتظار متأسفانه محقق نشده است.
وی افزود: پس از پیگیری‌های فراوان مقرر شد طبق بخشنامه شماره 42392/91/220مورخ 91.11.14معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری این امر پس از ارتقای رتبه‌های شغلی فرهنگیان شاغل و بازنشسته از تاریخ 1388.1.1محقق شود که متعاقب آن ادارات اقدام به صدور احکام کارگزینی کردند.

فرهنگی بازنشسته تهرانی اظهار کرد: متأسفانه حسابداری‌های مناطق آموزش و پرورش و نیز ذیحسابی شهر تهران از پرداخت آن استنکاف کردند و هیچ‌گونه اقدامی در این‌باره به عمل نمی‌آورند.یکی دیگر از فرهنگیان بازنشسته در این‌باره به همشهری گفت: مشکل دیگر ما این است که صندوق بازنشستگی هم از پذیرش احکام کارگزینی صادره و به تبع آن از صدور احکام جدید بازنشستگان به‌دلیل دریافت نکردن کسورات بازنشستگی ما خودداری می‌کند.

وی خطاب به مسئولان این پرسش را مطرح کرد: دعوای وزارت آموزش و پرورش و صندوق بازشستگی تا چه زمانی ادامه دارد و چرا دود این ناهماهنگی باید به چشم فرهنگیان برود.براساس اسنادی که فرهنگیان در اختیار همشهری قرار داده‌اند 93هزار و 775نفر از فرهنگیان که پیش از تاریخ 91.8.1بازنشسته شده اندمشمول ارتقا به رتبه عالی شده‌اند و دچار این مشکل هستند.

همچنین در مجوز معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور به شماره 220.91.42392خطاب به معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش آمده است: بازگشت به نامه شماره 700.228747مورخ 1391.10.27و سایر مکاتبات انجام شده درخصوص ارتقا به رتبه عالی کارکنان آن وزارت و با عنایت به اینکه اعلام داشته‌اند ارتقا به رتبه عالی تعداد 93775نفر از بازنشستگان اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها و حوزه ستادی آن وزارت و نیز سازمان آموزش و پرورش استثنایی که قبل از تاریخ 1391.8.1بازنشسته شده‌اند، در اجرای بخشنامه شماره 55588/ 200مورخ 1389.10.27(موضوع ضوابط نحوه ارتقای کارمندان. . .) با رعایت ضوابط مربوط به تأیید شورای تحول اداری آن وزارت و نماینده معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در شورای مزبور رسیده است. لذا ارتقا به رتبه افراد موضوع لیست پیوست از تاریخ استحقاق با رعایت سایر مقررات مزبور بلامانع اعلام می‌گردد.

وعده‌ای که عملی نشد‌

پس از انعکاس مشکلات بازنشستگان فرهنگی در همشهری در سال 90، حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش همشهری درباره این بلاتکلیفی اعلام کرد: ابهاماتی در این ‌زمینه برای سازمان بازنشستگی وجود داشت که با آنها مذاکره شده و مشکل در حال حل شدن است و به‌زودی احکام این گروه از فرهنگیان صادر می‌شود.اکنون احکام صادر شده اما صندوق بازنشستگی آنها را نمی‌پذیرد و اعلام ‌کرده کسورات احکام جدید به‌حساب صندوق واریز نشده است.

کد خبر 223146
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز