گروه اجتماعی: واریز پنجمین مرحله از مطالبات بازنشستگان کشوری برای بار دوم از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده داده شد.

بازنشستگی

 اسدالله عباسی، دیروز برای بار دوم وعده داد که مرحله‌ پنجم از مطالبات بازنشستگان کشوری تا هفته‌ آینده به حساب‌هایشان واریز خواهد شد. او روز 31اردیبهشت نیزاعلام کرده بود که در پنجمین مرحله از پرداخت مطالبات بازنشستگان کشوری، امشب 180هزار تومان به‌حساب 740هزار نفر از بازنشستگان واریز می‌شود و اکنون با گذشت 2ماه از وعده پیشین بار دیگر با اشاره به اینکه تا به امروز 4 مرحله از مطالبات بازنشستگان کشوری براساس قانون مدیریت خدمات کشوری، به‌حساب بازنشستگان واریز شده است اعلام کرده که بنا داریم پنجمین مرحله از مطالبات را در دولت دهم پرداخت کنیم. او در گفت‌وگو با ‌ فارس ضمن اعلام این خبر تأکید کرده که در این مرحله 200هزار تومان به‌حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

براساس توضیحات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتبارات پرداخت مطالبات بازنشستگان کشوری تأمین شده است که در هفته آینده مبلغ 2میلیون ریال به بازنشستگان مورد نظر پرداخت می‌شود. مطالبات بازنشستگان تا‌کنون در 4 مرحله به‌حساب آنان واریز شده است در مرحله اول 250هزار تومان در آخرین روز اسفند 89‌ در پرداخت دوم به مبلغ 170هزار تومان در خرداد‌ماه 91و 200هزار تومان هم در آبان‌ماه همان سال پرداخت شد و 200هزار تومان هم 28اسفند‌ماه 91به حساب‌هایشان واریز شده‌است.

اگر چه بازنشستگان با قسط بندی شدن مطالباتشان از سوی دولت مخالف بودند اما پارسال رسما اعلام شد که دولت این بدهی را قسط‌بندی کرده و با توجه به منابع مالی که برای این کار درنظر گرفته شده‌است مطالبات را به‌صورت ذره‌ذره پرداخت خواهد کرد.
بازنشستگانی که مخالف این روش دولت برای پرداخت مطالباتشان هستند معتقدند 6سال از زمان اجرای این قانون گذشته و به‌خودی خود در این زمان پول ما بی‌ارزش شده‌ حالا با این تصمیم دولت برای پرداخت قسطی به‌نظر می‌رسد که طلب ما بیش ا زپیش بی‌ارزش شود و از سکه بیفتد. تصور کنید که 2میلیون تومان پول از جایی طلبکار باشید آن وقت بعد از 4سال طلبتان را به‌صورت اقساط به شما بپردازند فکر می‌کنید این پول ارزش دارد؟ در شرایطی که تورم از سال گذشته تا امسال به میزان چشمگیری افزایش یافته تصمیم دولت برای قسط بندی کردن طلب ما سبب می‌شود تا ما با مشکلات دیگری روبه‌رو شویم.

مبنای محاسبه

قانون مدیریت خدمات کشوری در مهرماه سال 1386ابلاغ شد و براساس آن مبنای محاسبه حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت تغییر کرده و افزایش یافت و می‌بایست این افزایش حقوق در نیمه دوم سال 86برای بازنشستگان محاسبه و به حساب‌هایشان واریز شود اما سازمان بازنشستگی کشوری از یک‌سال بعد آن‌را اجرا کرد، ‌بنابراین فاصله یکساله‌ای که برخلاف قانون تأخیر ایجاد شد مطالباتی را برای بازنشستگان به‌وجود آورد که به مطالبات قانون مدیریت خدمات کشوری‌ معروف شد. گزارش‌های منتشر شده میزان مطالبات ناشی از اجرای این قانون یک هزار و 830میلیارد تومان اعلام شده و 830بازنشسته مشمول دریافت این مطالبات هستند.

کد خبر 224078
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز