همشهری آنلاین: تلاش انگلیس برای قرار دادن نام شاخه نظامی حزب الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا شکست خورد، این در حالی بود که کشورهای اروپایی نتوانستند درباره این امر به اجماع برسند.

hezbollah

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، به رغم اینکه اکثر کشورهای اتحادیه اروپا از جمله فرانسه و آلمان پیشنهاد انگلیس را برای قرار دادن نام حزب الله لبنان در لیست سازمان‌های تروریستی اروپا تایید کردند اما هنوز اجماعی در این زمینه حاصل نشده است چرا که اتریش، جمهوری چک و ایتالیا موضعی محتاطانه اتخاذ کرده‌اند.

به رغم اینکه پیشنهادات انگلیس به تایید کشورهای اروپایی رسید دیپلمات‌های انگلیس در قانع کردن کشورهای مردد در این مساله شکست خوردند.

انگلیس ادعا کرده است که باید تحریم‌های اروپا علیه اعضای حزب الله لبنان اجرایی شود چرا که آنها در انفجار اتوبوس در بلغارستان دست داشتند.

دیپلمات‌های اروپایی اعلام کردند که رایزنی‌ها هنوز تمام نشده اما انگلیس احتمالا پرونده را به سطح بالاتری ارجاع خواهد داد و چه بسا این امر در نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا که در ژوئیه آینده برگزار می‌شود، بررسی شود.

یکی از دیپلمات‌ها تصریح کرد: هنوز به توافقی در این زمینه دست نیافته‌ایم اما مساله بار دیگر در قالب گروهی دیگر بررسی خواهد شد.

 

کد خبر 219745
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز