جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر خارجه لبنان با تاکید بر اینکه نمی‌توان حزب الله را یک گروه تروریستی خواند اعلام کرد که بیروت به تصمیم اخیر اتحادیه عرب مبنی بر محکوم کردن فعالیت‌های حزب الله لبنان در سوریه اعتراض می‌کند.

عدنان منصور وزیر خارجه لبنان

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الاهرام، عدنان منصور، وزیر خارجه لبنان اعلام کرد: کشورش به تصمیم اخیر شورای وزارتی اتحادیه عرب مبنی بر محکوم کردن اقدامات حزب‌الله لبنان در سوریه اعتراض می‌کند.

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد: حزب‌الله تنها گروه و حزبی است که از شهروندان لبنانی در سوریه دفاع می‌کند.

منصور در ادامه خاطرنشان کرد: ما به این تصمیم اتحادیه عرب اعتراض می‌کنیم چرا که دخالت در سوریه از سوی بیش از 40 کشور دنیا صورت می‌گیرد و نباید تنها این موضوع به حزب الله منحصر شود.

وزیر خارجه لبنان همچنین با اعلام اینکه نمی‌توان با حزب‌الله لبنان به عنوان یک سازمان تروریستی برخورد کرد گفت: اینکه برخی درج نام حزب الله به عنوان سازمانی تروریستی را مطرح می‌کنند به هیچ وجه قابل قبول نیست؛ این مساله تنها به لبنان مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: همانگونه که حزب‌الله بارها اعلام کرده و از حقیقت آنچه در سوریه رخ می‌دهد نیز مشخص است، نیروهای این حزب تنها برای دفاع از لبنانی‌هایی ساکن در روستاهای اطراف شهر القصیر سوریه، در این منطقه حضور دارند.

وزیر خارجه لبنان عنوان داشت: حزب‌الله جزء جدایی ناپذیر بافت ملی و سیاسی لبنان است که به مقاومت ملی و رویارویی با دشمنی‌های اسرائیل می‌پردازد.

وی با اشاره به مشکلات و خسارت‌های لبنانی‌های ساکن در روستاهای مرزی لبنان به دلیل اقدامات گروه‌های مسلح در شهر القصیر عنوان داشت: حزب‌الله در حلب، درعا، دیرالزور، ادلب، القامشلی و دیگر مناطق سوریه فعالیت نمی‌کند بلکه همان گونه که خود اعلام کرده برخی از نیروهایش به منظور اقدام پیشگیرانه و حمایت از شهروندان لبنانی در برابر گروه‌های مسلح سوری در شهر القصیر حضور دارند.

پیشتر شورای وزارتی اتحادیه عرب که مسئول بررسی پرونده سوریه از سوی این اتحادیه است در نشستی "دخالت‌های خارجی در سوریه" را محکوم و نسبت به ادامه خشونت‌ها در این کشور ابراز نگرانی کرده بود.

کد خبر 217655
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز