همشهری آنلاین: نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان می‌گوید حمله اخیر به سه سرباز این کشور در مرز سوریه، نمی‌تواند بیروت را در دفاع از حاکمیت ارضی خود تضعیف کند.

به گزارش شبکه پرس تی وی، میقاتی این اظهارات را روز سه‌شنبه (۷ خرداد، ۲۸ مه) اندکی پس از آن مطرح کرد که گروهی از مردان مسلح به یک ایست بازرسی در نزدیکی شهر عرسال حمله کردند. در این یورش مسلحانه سه نظامی لبنانی کشته شدند.

نجیب میقاتی گفت: «هر حمله‌ای که علیه ارتش صورت گیرد، ما را از مسیر حفظ امنیت و دفاع از حاکمیت ارضی و استقلال لبنان باز نمی‌‎دارد.»

وی همچنین افزود که مردم لبنان «در این مرحله دشوار» از ارتش این کشور حمایت می‌کنند.

نخست وزیر موقت لبنان تصریح کرد که دولت و شورای عالی دفاعی به ارتش این اختیار را داده‌اند تا در برابر چنینن حملاتی اقدامات مناسب را انجام دهد.

روز دوشنبه 92/03/06 نیز شورشیان مسلح در سوریه سه خمپاره به سوی منطقه‌ای مسکونی در حومه شهر هرمل واقع در دره بقاع لبنان شلیک کردند که در این حادثه یک دختر ۱۷ ساله کشته و یک زن نیز مجروح شد.

همچمنین، در پی اصابت دو موشک به جنوب پایتخت لبنان که روز یک‌شنبه (۵ خرداد، ۲۶ مه) رخ داد چند تن مجروح شدند و به چند خودرو و ساختمان مسکونی آسیب رسید. در حادثه دیگری که در همان روز رخ داد، چهار خمپاره به مرکز شهر هرمل اصلبت کرد.

حملات موشکی به بیروت در حالی صورت می‌گیرد که درگیری‌ها بین حامیان و مخالفان دولت سوریه در شهر طرابلس لبنان همچنان ادامه دارد. این درگیری‌ها تا کنون به مرگ بیش از بیست نفر منجر شده است.

کد خبر 216437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز