همشهری آنلاین: جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان آزادسازی شهر راهبردی قصیر از سوی ارتش سوریه را به مثابه ضربه‌ای بزرگ به رژیم اسرائیل و امریکا خوانده است.

حزب الله

به گزارش شبکه پرس تی وی، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله روز چهارشنبه (۱۵ خرداد) در پی بازپس‌گیری کنترل کامل شهر قصیر از سوی ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای این سخنان را مطرح کرد.

قاسم افزود: «نبرد امروز تنها یک نکته برجسته دارد و آن هم مقابله و جنگ با اسرائیل و کسانی است که از طرح‌های این رژیم حمایت می‌کنند. ما امروز بی‌شک ثابت کردیم که قمار و بازی خطرناک برای سرنگونی سوریه یک طرح توهمی است.»

معاون دبیرکل حزب‌الله همچنین خواهان یافتن یک راه حل سیاسی برای خاتمه دادن به ناآرامی‌ها در سوریه شد.

سوریه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید، این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان اتباع خارجی هستند.

دمشق می‌گوید غرب و متحدان منطقه‌ای‌اش از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شورشیان حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ترکیه در ماه آوریل هشدار داد اگر شورشیانی که با دولت دمشق می‌جنگند قدرت را در این کشور به دست بگیرند می‌توانند برای چند دهه کل منطقه خاورمیانه را به بی‌ثباتی بکشانند.

بشار اسد افزود :«اگر ناآرامی در سوریه به تجزیه این کشور منجر شود یا نیروهای تروریستی کنترل آن را در دست بگیرند این مساله به طور قطع به کشورهای همجوار نیز سرایت می‌کند و تاثیری دومینووار بر کل منطقه خاورمیانه و فراتر از آن خواهد گذاشت.»

کد خبر 217585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز