همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه با اعلام اینکه کنفرانس ژنو 2 به معنی پایان کار نظام سوریه نیست تاکید کرد، ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز خاک سوریه تنها به نفع گروه‌های تندرو است.

لاوروف

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری کویت، با اشاره به مساله ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز خاک سوریه اعلام کرد که ایجاد این منطقه به نفع گروه‌های تندرو در سوریه بوده و تلاش‌ها برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 از سوی روسیه و و دیگر کشورهای جهان را به شکست می‌کشاند.

لاوروف همچنین اعلام کرد: دعوت‌ها برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع و گذرگاه‌های انسانی در سوریه هیچ کمکی به برگزاری کنفرانس ژنو 2 نمی‌کند.

وی گفت: به رسمیت شناختن اسنادی که تنها مقامات سوریه را مسئول کامل حوادث این کشور می‌داند و اعلام کمک تسلیحاتی به مخالفان سوریه و دعوت برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع یا ایجاد گذرگاه‌های انسانی هیچ کمکی به برگزاری این کنفرانس نمی‌کند.

لاوروف خاطرنشان کرد: کسانی که در این راه تلاش می‌کنند باید درک کنند و بدانند که این اقدامات در حقیقت با اقدامات گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده و سایر گروه‌های تندرویی که تلاششان به چالش کشاندن ژنو 2 است همخوانی دارد.

وی ادامه داد: این کار کمک به گروه‌هایی است که برای ممانعت از برقراری صلح در سوریه و ادامه اقدامات تروریستی و کشتارهای طایفه‌ای مانند کشتار روستای حطلة در دیرالزور، تلاش می‌کنند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد: برگزاری ژنو 2 به این معنا نیست که کار نظام سوریه پایان می‌یابد و مخالفان نیز باید بدانند که نباید هیچ پیش شرطی برای شرکت در مذاکرات ژنو 2 تعیین کنند.

کد خبر 219431
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز