مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه احداث بزرگراه طبقاتی صدر تنها یک اقدام مهندسی نیست، این طرح عظیم عمرانی را یک اثر هنرمندانه خواند و افزود: عملیات احداث بزرگراه طبقاتی صدر یک ریل گذاری جدید برای فعالیت‌های آتی جامعه مهندسی کشور بوده و مسیری است که مهندسان و متخصصان توانمند داخلی را به اجرای پروژه‌های بزرگتر رهنمون می‌کند.

مازیار حسینی در مراسمی که به مناسبت تولید آخرین قطعه پیش ساخته بتنی پل های بزرگراه طبقاتی صدر ، روز گذشته با حضور مدیران حوزه معاونت عمرانی در محل کارخانه تولید قطعات بتنی برگزار شد ضمن بیان این مطلب اظهار کرد : پروژه احداث بزرگراه طبقاتی صدر در قالب یک پروژه طرح و ساخت آغاز شد و تدقیق بسیاری از امور مربوط به طراحی، برداشت های میدانی و معارضات این پروژه در زمان اجرا یکی از دشواری های عملیات اجرایی به شمارمی آمد.

وی همچنین افزود : بومی کردن مراحل طراحی و اجرای پروژه بزرگراه طبقاتی صدر بدون شک یکی از مهمترین افتخارات جامعه مهندسی کشور است.

حسینی با اشاره به کیفیت فراتر از استاندارد عملیات طراحی و تولید قطعات بتنی پروژه بزرگراه طبقاتی صدر، استفاده گسترده از بتن خودمتراکم را به عنوان یکی از ویژگی های متمایز طرح برشمرد و گفت: در حالی که تا پیش از اجرای این پروژه عنوان بتن خودمتراکم تنها در پروژه های دانشگاهی و در حجمی محدود به چشم می خورد، در پروژه بزرگراه طبقاتی صدر اقدامات وسیعی روی دانه بندی، طرح اختلاط و زمان گیرش بتن انجام شد و کاربرد بتن خودمتراکم توانست دغدغه موجود در مورد دوام و کیفیت بالای بتن در اجرای این طرح عظیم عمرانی را برطرف کند.

بر اساس این گزارش ، تولید قطعات بتنی پیش ساخته در پروژه بزرگراه طبقاتی صدر از ابتدای آذرماه سال 1391 آغاز شد . کل قطعات مورد نیاز برای احداث پل اصلی، عرشه پل های رمپی و سرستون های این پروژه در مجموع شامل 5770 قطعه بتنی است که با فعالیت شبانه روزی 1300 نفر در دو شیفت کاری در کمتر 7 ماه تولید شد تا روند عملیات نصب قطعات بدون هیچ معطلی پیش برود.

در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر به کارگران و مهندسان کارخانه تولید قطعات بتنی پروژه بزرگراه طبقاتی صدر، از زحمات دست اندرکاران مربوطه قدردانی به عمل آمد.

کد خبر 219098
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز