همشهری‌آنلاین: بزرگراه امام علی (ع) به طول 35 کیلومتر با حضور چمران و جمعی از مسئولین شهری افتتاح و آماده بهره‌برداری شد.

بزرگراه امام علی (ع) همزمان با ولادت امیرالمومنین(ع) و سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر صبح سوم خرداد ماه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، معاونان شهردار تهران، چند تن از اعضای شورای شهر، کارگران و دست اندرکاران و حضور مردم و جمعی از خانواده های شهدا افتتاح شد.

لاریجانی پس از سخنرانی در این مراسم بازدیدی از بخش های مختلف بزرگراه امام علی(ع) به عمل آورد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، مرتضی طلایی و علیرضا دبیر اعضای شورای شهر، حیدرپور نماینده شهرضا، میرموذن نماینده اردبیل، امیری نماینده کهنوج، عزیزی نماینده شیروان، مظفر نماینده تهران، برومندی نماینده مرودشت، اسداللهی نماینده تربت جام و تایباد، الیاس طاهری نماینده اقلید مهمانان این مراسم بودند.

شهردار تهران در این مراسم حضور نداشت. لاریجانی از همت و غیرت شهردار تهران در اجرایی کردن این پروژه بزرگ سپاسگزاری کرد.

در حالی امروز بزرگراه امام علی (ع) به بهره برداری رسید که این بزرگراه از شمال و از دارآباد شروع و تا کمربندی شهرری و طرح حرم تا حرم ادامه می‌یابد. این بزرگراه از مناطق مختلفی عبور می‌کند و با طول 35 کیلومتر در 19 ماه به بهره برداری رسید و در مسیر آن تونل بزرگ امیر کبیر وجود دارد.

بزرگراه امام علی (ع) دارای 56 پل در 25 تقاطع و مهمترین و موثرترین پروژه ترافیکی شهر تهران است.

بزرگراه امام علی (ع) گذرگاهی سراسری است که شمال شرق و جنوب غرب تهران را به هم متصل می‌کند. این بزرگراه به دلیل اهمیت و تأثیر فراوانی که بر ترافیک بر جای می‌گذارد، به مثابه یک حلقه ارتباطی در بین بسیاری از شریان‌های اصلی شهر تهران ایفای نقش می‌نماید.

بزرگراه امام علی (ع) پس از 20 ماه کار جهادی و با پشت سر گذاشتن بسیاری از موانع اجرایی به مرحله بهره برداری رسید. این بزرگراه به عنوان گذرگاهی مطمئن، علاوه بر داشتن عرض مناسب و برخورداری از باندهای تندرو و کندرو، از مدرن ترین تجهیزات ترافیکی برخوردار بوده و به تازه‌ترین ویژگی‌های فنی مجهز است.

این معبر شریانی به واسطه دسترسی‌هایش عملکرد رینگ داخلی کمربندی شهر تهران را بهبود بخشیده و امکان طی کردن شمال تا جنوب پایتخت و بالعکس را در نیم ساعت فراهم می‌کند.

بیش از 40 سال از طرح ایده اولیه احداث این بزرگراه می‌گذرد. تهران در حال حاضر با 20 ماه فعالیت شبانه روزی مهندسان و کارگران ایرانی، یک بزرگراه شمالی - جنوبی به طول 37 کیلومتر دارد که تا پیش از این داشتن چنین بزرگراهی برای شهروندان تهرانی بیشتر شبیه یک رویا بود.

طی نظرسنجی‌های به عمل آمده از شهروندان تهرانی، اغلب آنها بزرگراه امام علی (ع) را نقطه عطفی در فعالیت‌های مدیریت شهری تلقی کرده و از آن به عنوان برترین پروژه شهری که تاکنون در پایتخت اجرا شده، یاد کرده‌اند.

کد خبر 215585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز