مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تقاطع غیر همسطح بزرگراه بابایی با جاده تلو صبح 8 خرداد ماه بهره برداری می‌شود.

مازیار حسینی با بیان این مطلب افزود: با اجرای این طرح جاده تلو در محدوده شرق تهران به بلواری با سه خط عبوری در هر سمت تبدیل شده و مسیرهای ناایمن و غیر استاندارد پیشین تقاطع بزرگراه شهید بابایی با جاده تلو، جای خود را به تقاطع ایمن و مناسب با دسترسی‌های حرکتی کامل داده است.

وی افزود: همچنین دراین پروژه، ورودی و خروجی‌های لازم برای مجموعه خدماتی و محل تامین سوخت موجود در طرح و در مجاورت بزرگراه بابایی پیش بینی شده است.

حسینی با بیان اینکه تقاضای فزاینده رفت‌و‌آمد به مناطق لواسان و اوشان و فشم، تقاطع غیرهم‌سطح تلو-بابایی را به یکی از نقاط پرحادثه و غیرایمن تبدیل کرده بود گفت: تنها برخی از جهت‌های حرکتی در این مسیر موجود بود و همین امر باعث می‌شد تا به عنوان مثال از لوپ اتصال جنوب بزرگراه بابایی به مسیر جاده تلو، خودروها به صورت رفت و برگشتی در هر دو جهت مخالف یکدیگر حرکت نمایند که این امر با توجه به شیب نامناسب و بسیار تند لوپ مذکور و عبور همزمان ماشین‌آلات سنگین از آن، باعث بروز تصادفات متعدد و خطرناک شده بود.

وی عرض گذر و ارتفاع کم پل موجود در مسیر جاده تلو را نیر موجب کندی رفت‌و‌آمد و مشکلات عبوری رانندگان نام برد و اظهار کرد: توسعه منطقه حکیمیه و بخش‌های مسکونی- صنعتی متصل به آن، برقراری ارتباط امن و قابل قبول این منطقه را با بزرگراه استراتژیک شهید بابایی بیش از پیش ضروری نموده بود همچنین به دلیل عدم وجود شبکه جمع آوری مناسب آبهای سطحی، این مسیر در زمان بارندگی دچار مشکلات آبگرفتی می‌شد که با توجه به این مسایل ،کار مطالعاتی جامع برای طراحی این تقاطع غیرهم‌سطح به همراه مسیرهای توزیع و ارتباطی مورد نیاز در هر دو بخش بزرگراه بابایی و جاده تلو به اجرا درآمد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، رفع معارضان ملکی و به ویژه تاسیساتی این پروژه را کار سنگینی دانست و افزود: با وجود این سختی‌ها از جمله رفع معارض خط انتقال سوخت مخازن قوچک و خط انتقال گاز شمال شرقی تهران، احداث این تقاطع در 26 ماه به انجام رسید که در نوع خود بسیار قابل توجه است.

به گفته حسینی در این پروژه حدود 10 کیلومتر عملیات راهسازی و احداث چهار دستگاه پل به انجام رسیده و در کنار آن و به جهت افزایش ایمن‌سازی دیواره‌های خاکی شهرک‌های مسکونی مشرف به پروژه، 222 شمع و حدود 430 متر دیوار حائل بتنی با ارتفاع متوسط 5/7 متر نیز به اجرا درآمده است.

کد خبر 216346
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز