گروه شهری: شنبه یکم تیردر مراسم بهره‌برداری از مجموعه پل‌های تقاطع چند‌سطحی شهید گمنام و کردستان، محمدباقر قالیباف شهردار تهران از افتتاح خط 3مترو ظرف 40روز آینده خبرداد.

بزرگراه کردستان

به گزارش همشهری، مجموعه پل‌های تقاطع چند‌سطحی شهید گمنام و کردستان آماده تردد شهروندان شد تا متعاقب آن مشکل ترافیکی یکی از پرتردد‌ترین نقاط مرکزی شهر تهران ازجمله تقاطع کارگر و جلال آل‌احمد برطرف شود. همچنین به گفته مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با افتتاح این تقاطع چند‌سطحی امکان دسترسی مناسب جنوب به شمال خیابان کارگر و چپگرد خیابان کارگر به بزرگراه شهید گمنام در غرب فراهم شده است. حسینی از حذف چراغ راهنمایی تقاطع بزرگراه شهید گمنام به کردستان به‌عنوان مؤثرترین اقدام ترافیکی این نقطه نام برد و گفت: با حذف چراغ راهنمایی تقاطع شهید گمنام به کارگر دسترسی غرب به شرق شهید گمنام و نیز کارگر جنوب به شمال به‌صورت روان میسر شده است.


بنا بر این گزارش طول کل زیر‌گذر 416متر و طول رمپ شرقی 197متر و رمپ غربی 219متر است. در مورد پل روگذر نیز این پل برای ایجاد دسترسی بزرگراه شهید گمنام شرق به کردستان شمال احداث شده و طول آن 479متر با 2خط عبوری است.محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز در این مراسم گفت: درست است که افتتاح مجموعه پل‌های چندسطحی شهید گمنام و کردستان در مقایسه با افتتاح بزرگراه امام علی خیلی بزرگ نیست اما به لحاظ حل یکی از بزرگ‌ترین گره‌های ترافیکی مرکز شهر تهران بسیار کارساز است.

قالیباف افزود: من با شهرداری منطقه6 شرط کرده بودم که برای ساخت این تقاطع چند‌سطحی به‌گونه‌ای عمل کند که باعث توقف تردد خودروها نشود. وی در این‌باره به ذکر مثالی پرداخت و گفت: شنیدم که یک راننده تاکسی درباره سرعت ساخت این تقاطع چندسطحی گفته ما دیشب از اینجا رد می‌شدیم پلی نبود اما صبح دیدم از کنار یک پل رد شدیم!

شهردار تهران با این حال از معاون فنی عمرانی خود خواست تا با توجه به تکمیل شبکه بزرگراهی برخی گلوگاه‌های ترافیکی را که به‌صورت نقطه‌ای در بعضی مناطق شهر تهران هنوز به چشم می‌خورد نیز در اسرع وقت برطرف سازد. وی در این‌باره به گره‌های ترافیکی نظیر پل محمدعلی جناح، پل گیشا، تقاطع ستارخان و تقاطع شهید رجایی با راه‌آهن اشاره کرد.همچنین بزرگراه شهید بابایی تا تقاطع ارتش به سمت شمال از گلوگاه‌های جدی است که با اتمام اتوبان صدر این گره باز خواهد شد. وی در عین حال تأکید کرد: با توجه به اتمام شبکه بزرگراهی تهران از این به بعد لازم است به‌صورت جدی تری روی فرهنگ رانندگی مردم شهر تهران کار شود. قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح خط3 مترو ظرف 40روز آینده و افتتاح طبقه دوم بزرگراه شهید صدر در مرداد ‌ماه خبر داد.

بنا براین گزارش، خط 3 مترو از دورترین نقطه شهر در آزادگان و ابتدای اتوبان ساوه آغاز می‌شود و با اتصال به ایستگاه شهید بهشتی از مرکز شهر عبور می‌کند. به گفته قالیباف، خط3 مترو از ابتدای آزادگان تقاطع ساوه تا مصلی ادامه دارد. بنابراین این نقطه هم از نقاط کلیدی شهر تهران است که باید گره ترافیکی‌اش رفع شود. وی در این‌باره خواستار آن شد تا تقاطع چهارراه ولیعصر در مرکز شهر و نزدیکی مترو کار احداث یک زیرگذر کامل هرچه سریع‌تر به پایان برسد.

کد خبر 219942
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز