گروه شهری: شمارش معکوس برای پایان نصب عرشه اصلی پل طبقاتی صدر آغاز شده است و به‌نظر می‌رسد تا هفته آینده، کار نصب قطعات پیش‌ساخته بتنی عرشه پل اصلی بزرگراه طبقاتی صدر به پایان برسد.

پل صدر

به گزارش همشهری، با فعالیت جرثقیل‌های غول‌پیکر (گنتری‌کرین‌ها) در پروژه طبقاتی صدر، سرعت ساخت نخستین بزرگراه طبقاتی کشور، افزایش چشمگیری یافت و دقت کار نیز بیشتر شد. در ابتدای هفته جاری 4دستگاه جرثقیل دروازه‌ای در تقاطع قیطریه به هم نزدیک شدند و تنها 9دهنه باقی مانده است تا نصب قطعات پیش ساخته بتنی این بزرگراه به پایان برسد. 2 هفته پیش نیز کار ساخت آخرین قطعه پیش‌ساخته بزرگراه صدر در کارخانه سگمنت‌سازی‌ به پایان رسید و این قطعات پیش‌ساخته هم‌اکنون در بزرگراه در حال نصب هستند.

رفع مشکل در کوتاه ترین زمان

اما روز گذشته نیز یک مشکل فنی در احداث بزرگراه طبقاتی صدر به‌وجود آمد که با تلاش مهندسان پروژه رفع شد. از قرار یکی از تکیه‌گاه‌های بالشتکی (نئو پرن) که زیر یکی ازسگمنت‌ها قرار می‌گرفت، دچار نقص شد و تراز یک دهنه از پل طبقاتی صدر را در محل تقاطع نوبنیاد، دچار اختلال کرد که این مشکل با تلاش مهندسان رفع شد. البته به‌دلیل افزایش ایمنی و همچنین جلوگیری از هرگونه اتفاق و وقوع حادثه، روز گذشته بزرگراه صدر به‌مدت چند ساعت به روی خودروها بسته شد تا این مشکل فنی رفع شود .

در همین ارتباط علیرضا خواجه‌سعیدی، جانشین مجری طرح افزایش ظرفیت بزرگراه صدر، به روزنامه همشهری گفت: حین عملیات تکمیلی عرشه پل اصلی بزرگراه طبقاتی صدر، برای یکی از دهانه‌های پل مقداری جابه‌جایی رخ داده که خیلی زود و ظرف چند روز آینده این مسئله برطرف می‌شود. شایان ذکر است برخی شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی صحت نداشته و لازم به یادآوری است که چنین مسائلی در پروژه‌های اجرایی امری طبیعی بوده که با تمهیدات فنی اندیشیده‌شده قابل رفع است.

بزرگراه صدر در حالی به روزهای پایانی نصب قطعات پیش‌ساخته نزدیک می‌شود که همزمان عملیات جدول‌گذاری این پروژه در طبقه زیرین در حال پیشرفت است. همچنین بر فراز بزرگراه طبقاتی کار جدول‌گذاری و آماده‌سازی‌ پروژه برای آسفالت‌کردن آن ادامه دارد. به‌نظر می‌رسد تا پایان هفته جاری و با نصب آخرین قطعه پیش‌ساخته بتنی عرشه پل اصلی (سگمنت) کار نصب سگمنت ها در بزرگراه طبقاتی صدر به پایان برسد.

کد خبر 221111
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز