گروه شهری: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: عملیات نصب آخرین دهانه عرشه پل اصلی بزرگراه طبقاتی صدر، روز گذشته با موفقیت به پایان رسید واکنون تنها عملیات نهایی آماده‌سازی‌ پل باقی مانده است تا بزرگراه طبقاتی صدر به بهره‌برداری برسد.

مازیار حسینی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: عملیات نصب قطعات بتنی آخرین دهانه عرشه پل اصلی که اتفاقا از پیچیدگی‌های فنی و دشواری‌های خاص خود برخوردار بود با کمک خداوند وتلاش تمام دست اندرکاران پروژه به پایان رسید و از این پس مراحل مربوط به دوخت و دوز طولی و عرضی دهانه‌ها، نصب و بتن‌ریزی قرنیز‌ها، اجرای درز انبساط، نصب هندریل‌ها و نیوجرسی‌ها، نصب سیستم روشنایی، نصب دیواره‌های جاذب صوت، تابلوهای ترافیکی و سیستم هوشمند کل طول بزرگراه که از چندی پیش آغاز شده بود با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی همچنین افزود: امیدوارم پروژه طبقاتی صدر هر چه سریع‌تر و طبق وعده‌های داده شده به بهره‌برداری برسد تا شهروندان پس از تحمل 2سال مزاحمت‌های ترافیکی پروژه، از ثمرات این پروژه بهره‌مند شوند. براساس این گزارش، عملیات دمونتاژ جرثقیل‌ها و نیز نصب دهانه آخر عرشه پل اصلی بزرگراه طبقاتی صدر که به نوعی سخت‌ترین عملیات مربوط به تکمیل پل اصلی محسوب می‌شود، با تسلط تیم اجرایی پروژه به سرانجام رسید و اکنون شمارش معکوس برای تکمیل هر چه سریع‌تر این ابر پروژه شهری آغاز شده است. آخرین دهانه عرشه پل اصلی به لحاظ محدودیت‌های اجرایی و نکات فنی مبتلابه آن، با تجهیزاتی متفاوت ازجمله به کارگیری جک‌های مخصوصی که نحوه عملکرد گنتری کرین‌ها یا همان جرثقیل‌های غول پیکر دروازه‌ای را برای نصب آخرین دهانه مهیا می‌ساخت انجام شد که البته دشواری‌های خاص خود را به همراه داشت.

کد خبر 224687
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز