مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

گروه شهری: بررسی‌ها نشان می‌دهد که با گشایش بزرگراه طبقاتی صدر و اتصال آن به تونل نیایش، علاوه بر کاهش 40درصدی ترافیک در بزرگراه صدر، از حجم ترافیک 6 بزرگراه اصلی دیگر نیز کاسته خواهد شد.

حاصل جمع 2پروژه تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر که از آن به‌عنوان «صدر - نیایش» یاد می‌شود به واسطه تحولی که در شبکه معابر شهری و روان‌سازی‌ ترافیک ایجاد می‌کند، جزو 11پروژه عمرانی کلیدی شهر در 2سال گذشته قلمداد می‌شود. با بهره‌برداری از تونل نیایش از بهمن‌ماه سال گذشته، عملا بزرگراه نیایش از بن بست خارج و به بزرگراه صدر متصل شد. حالا طی مسیر 30دقیقه‌ای شرقی - غربی با بهره‌مندی از تونل نیایش به 3دقیقه کاهش یافته است. اما با توجه به ظرفیت محدوده بزرگراه صدر، برای بهره مندی کامل از آثار مثبت ترافیکی این تونل، چاره‌ای جز افزایش ظرفیت بزرگراه صدر وجود نداشت.

در حال حاضر آثار بهره‌برداری از تونل نیایش با کاهش بار ترافیکی بزرگراه‌های صدر و مدرس و خیابان ولیعصر کاملا مشهود است اما با گشایش بزرگراه طبقاتی صدر به روی شهروندان و اتصال 2بزرگراه شرقی - غربی نیایش و صدر، علاوه بر روان‌سازی‌ بیشتر ترافیک در این بزرگراه‌ها، دسترسی شهروندان ساکن شمال شرق به مناطق غربی و مرکزی شهر و بالعکس نیز بهبود می‌یابد. البته مهم‌ترین تأثیر ترافیکی پل طبقاتی صدر در تراز صفر همین بزرگراه قابل مشاهده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد 40درصد ترافیک عبوری از بزرگراه صدر موجود فرامنطقه‌ای بوده و 60درصد نیز محلی و منطقه‌ای است. بنابراین با افتتاح پل طبقاتی صدر در آینده نزدیک، عملا 40درصد بار ترافیکی این مسیر به روی پل منتقل می‌شود و ترددهای فرامنطقه‌ای دیگر مزاحمتی برای ساکنان مناطق 1، 3 و 4 نخواهد داشت. بنابراین به جرأت می‌توان گفت بهره‌برداری از پل طبقاتی صدر نه‌تنها آثار مثبت ترافیکی تونل نیایش را دوچندان می‌کند بلکه به شکلی محسوس و مشهود، کاهش ترافیک حداقل 7بزرگراه اصلی پایتخت را به‌دنبال خواهد داشت.

کد خبر 225265
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز