چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: سینماهای تهران و شهرستان ها تغییر چهره می‌دهند.

 از صبح امروز اکران فیلم‌های «رسوایی»، «حوض نقاشی» و «تهران1500» خاتمه یافت؛ ضمن اینکه فیلم‌های «برف روی کاج‌ها»، «بی‌تابی‌بیتا» و «تلفن همراه رئیس‌جمهور» نیز سینماهای سرگروهشان را با اکران فیلم‌های تازه از دست دادند.

اکران نوروزی که طولانی‌ترین اکران سالانه سینمای ایران است پس از نزدیک به 3ماه با آخرین نمایندگان خود بر پرده سینماهای تهران خداحافظی کرد. رسوایی در این مدت فروش خود را به رقم 2میلیارد و 770میلیون تومان رساند و حوض نقاشی و تهران 1500 نیز با فروشی بالای یک میلیارد تومان با گیشه خداحافظی کردند. ارقامی که بقیه فیلم‌هایی که در طول سال اکران می‌شوند به سختی به آن نزدیک خواهند شد. برف روی کاج‌ها هم که جای خود را از امروز به فیلم خودزنی داده است در حالی سینمای سرگروهش عصر جدید را از دست داد که تاکنون 700میلیون تومان فروخته است و پرفروش‌ترین فیلم اکران دوم بهار محسوب می‌شود. تلفن همراه رئیس‌جمهور هم که بیشترین فروشش را در سالن اصلی سینما آزادی به‌دست می‌‌آورد از امروز سرگروهش را از دست داده و جای این فیلم، زبان مادری اکران عمومی شده است.

به جای فیلم بازنشسته‌ها هم که با رقم 105 میلیون تومان جزو فیلم‌های کم فروش اکران بود، فیلم بی‌تابی‌بیتا اکران عمومی شده است. «یکی برای همه» هم جای خود را به فیلم گذشته خواهد داد. البته برف روی کاج‌ها، یکی برای همه، بازنشسته‌ها و تلفن همراه رئیس‌جمهور همچنان در چندسالن اکرانشان ادامه خواهد یافت. «چه خوبه که برگشتی» آخرین ساخته داریوش مهرجویی نیز که کمتر از 2هفته از اکران عمومی‌اش می‌گذرد فعلا پیشتاز جدول روزانه گیشه است و اکرانش در فصل تابستان ادامه خواهد یافت. فعلا نقطه ابهام اکران، زمان به نمایش درآمدن فیلم «گذشته» است که هنوز تاریخ دقیق اکران این فیلم مشخص نشده است. ظاهرا آخرین مشکل فیلم مشخص‌نبودن تکلیف تهیه‌کننده برای دریافت پروانه نمایش بوده که به گفته یکی از مدیران ارشاد این مشکل هم با ارائه مجوزی از سوی تهیه‌کننده فرانسوی گذشته به فرهادی یا علی سرتیپی پخش‌کننده داخلی فیلم حل خواهد شد. مدارکی که سرتیپی می‌گوید به ارشاد ارائه شده، ولی گذشته در بهترین حالت پنجشنبه یا جمعه اکران عمومی خواهد شد.

کد خبر 218428

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز