مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

گروه شهری: حفاری و آماده‌سازی‌ 12 کیلومتر از طولانی‌ترین خط متروی تهران با همت و تلاش شبانه‌روزی به پایان رسید و چهارشنبه 22 خرداد غول‌ آهنی 700 تنی حفار مکانیزه از شلوغ‌ترین نقطه در قلب تهران بیرون کشیده می‌شود.

هابیل درویشی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اعلام این خبر افزود:‌ حفر چنین حجم بزرگی از تونل مترو در مهم‌ترین کریدور شهری تهران، با استفاده از آخرین فناوری روز دنیا و در شرایط نامساعد تحریم‌های بین‌المللی، با وجود مشکلات بسیار طاقت فرسا و سخت عمرانی و زمین شناختی، در یک زمان محدود، با تکیه بر توانمندی داخلی انجام گرفت تا یک‌بار دیگر ثابت شود که خواستن توانستن است و هر کجا که ملت بزرگ ایران اسلامی، در سایه ولایت‌، بر عزم و توان خود تکیه کرده، توانسته است بزرگ‌ترین کارها را با صلابت انجام دهد.

درویشی گفت: در دنیا معمول است که دستگاه حفار مکانیزه پس از پایان عملیات، در همان نقطه دفن شود، اما اقتصاد مقاومتی و لزوم استفاده حداکثری از ابزارهای موجود، ما را بر آن داشته است که این دستگاه عظیم 120متری را در شلوغ‌ترین نقطه تهران، در تقاطع خیابان جمهوری- ولیعصر، از دل خاک بیرون بکشیم و در جای دیگری از پروژه‌های مترو مورد استفاده قرار دهیم. همین‌جا لازم می‌دانم از همشهریان ارجمند که حضور عمرانی مترو و سر و صدا و محدودیت‌های ترافیکی را بزرگوارانه تحمل کردند، صمیمانه سپاسگزاری کنم و بابت مزاحمت‌ها پوزش بطلبم. وی تأکید کرد:

با بهره‌برداری از 12کیلومتر بخش جنوبی خط 3 مترو، حدفاصل بزرگراه آزادگان در جنوب تهران تا چهارراه ولیعصر در پرترافیک‌ترین نقطه تهران، 2 میلیون مسافر به ظرفیت جابه‌جایی روزانه مترو افزوده خواهد شد، ضمن اینکه راه‌اندازی این خط، اثرات قابل ملاحظه‌ای بر کاهش حجم ترافیک در مسیر جنوب-شمال تهران به‌ویژه در مسیر خیابان ولیعصر خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مترو خاطرنشان کرد: فاز دوم خط 3متروی تهران به طول 12کیلومتر، با 9ایستگاه‌، در یک مسیر پرترافیک شهری واقع شده است‌. 3200متر از تونل‌ها به روش اتریشی، 2300 متر به‌صورت ترانشه باز و 7000متر تونل با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه حفار مکانیزه اجرا شده است. وی اضافه کرد: خط 3مترو با هدف کاهش ترافیک کریدور شمال - جنوب طراحی شده و با عبور از نقاط ترافیکی بسیار مهم، نقش بسیار عمده‌ای در جابه‌جایی مسافران مترو بر عهده خواهد داشت‌.

کد خبر 218394
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز