گروه شهری: بلندترین خط متروی خاورمیانه تا نیمه نخست سال۹۳ تکمیل می‌شود تا جنوب غرب پایتخت را به شمال شرق آن متصل کند.

از سویی عملیات اجرایی نیمه جنوبی خط3 متروی تهران به طول 12کیلومتر حدفاصل آزادگان تا چهارراه ولیعصر به اتمام رسیده و این بخش به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.عملیات اجرایی حفاری متروی خط3 به طول ۳۷ کیلومتر با ۲۸ ایستگاه، در ۳ فاز به بهره‌برداری می‌رسد که طراحی سیستم این پروژه براساس ظرفیت جابه‌جایی 45هزار مسافر در ساعت در هر جهت انجام شده است.

با بهره‌برداری از این خط، ظرفیت جابه‌جایی روزانه 4میلیون نفر در متروی تهران محقق می‌شود. سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه تکمیل خط 3متروی تهران در اولویت اصلی اقدامات این حوزه قرار دارد، گفت: 2ایستگاه میدان ولیعصر و خیابان فاطمی در بخش مرکزی خط 3متروی تهران به بهره‌برداری نرسیده است که عملیات اجرایی احداث این دو ایستگاه با جدیت در حال پیگیری است و تاکنون بیش از 80درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

تشکری تصریح کرد: با توجه به اینکه میدان ولیعصر و تقاطع خیابان فاطمی نقاطی بسیار پرتردد هستند، نمی‌توانیم در این بخش‌ها محدودیت تردد و ترافیکی اعمال کنیم و به روش ترانش باز کارها را به پیش ببریم. به همین دلیل عملیات ساخت این ایستگاه‌ها زیر زمین دنبال می‌شود که امید است 2ایستگاه باقیمانده در بخش مرکزی خط3 متروی تهران نیز طی ماه‌های آتی به بهره‌برداری برسد. وی با بیان اینکه تکمیل بخش شمالی خط3 متروی تهران دراولویت بعدی اقدامات قرار دارد گفت: امکانات و تجهیزات خط 3متروی تهران به سمت قسمت شمالی این خط منتقل شده و تونل‌های این بخش از خط در حال حفاری است که امیدواریم در 3ماهه اول سال آینده نیمه شمالی خط3 مترو نیز آماده بهره‌برداری شود.

کد خبر 227402
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز