مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

«شکوفایی عشق» طرحی آموزشی- ترویجی است که به‌منظور آموزش و توانمندسازی زوج‌های جوان در مورد زندگی خانوادگی همچنین با هدف یکپارچه‌سازی‌ و هدفمند‌ساختن ارائه تسهیلات و خدمات شهرداری تهران برای زوج‌های جوان، طراحی و اجرا می‌شود.

طرح شکوفایی عشق

  اداره کل امور بانوان شهرداری تهران به تازگی خبر از حضور 19هزار زوج در دوره‌های طرح شکوفایی عشق داده است. این طرح به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های برنامه تحکیم بنیان خانواده که شامل طرح‌های گوهر رحمت، شکوفایی عشق، خانواده کارآمد و پایدار، غنچه‌های شهر، زنان سرپرست خانوار و پیشگیری از طلاق است محسوب می‌شود.

نرگس معدنی‌پور، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره ابعاد طرح شکوفایی عشق می‌گوید: این طرح در سال 1390و با مطالعات و جلسات کارشناسی در مورد سبب‌شناسی طلاق و مخاطرات زوج‌های جوان در یک سال اول زندگی مشترک در اداره کل امور بانوان آغاز شد. وی در این‌باره می‌افزاید: با تأکید کمیسیون اجتماعی شهرداری تهران، بررسی‌ها برای تدوین طرحی اجرایی، به‌صورت نظام‌یافته ادامه یافت تا سرانجام اهداف ترویج الگوهای خانواده و زندگی خانوادگی مبتنی بر آموزه‌های دینی در بین زوج‌های جوان، ارتقای دانش، آموزش و توانمندسازی زوج‌های جوان در زمینه آداب و مهارت‌های مدیریت زندگی خانوادگی تعریف شد.

در نهایت با اضافه شدن اهداف دیگری همچون آموزش زوج‌های جوان در مورد شیوه‌های همسرداری، ترویج اخلاق و احکام زندگی خانوادگی و مناسبات همسری به زوج‌های جوان و در نهایت تشکیل بانک اطلاعات زوج‌های جوان به‌منظور ارائه خدمات و آموزش‌های مستمر به آنها در این طرح نهایی شد. مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در تشریح گروه هدف طرح شکوفایی عشق اظهار می‌کند: حضور زوج‌های جوان و خانواده‌های نوبنیاد در این طرح گنجانده شد که شامل تمامی جوانانی بود که برای نخستین‌بار ازدواج می‌کنند و در ادامه طرح شکوفایی عشق، زوج‌هایی که بیش از یک سال از ازدواج آنها نگذشته باشد نیز در این طرح گنجانده شدند.وی یکی دیگر از گروه‌های هدف طرح شکوفایی عشق را خانواده‌های نوبنیاد شهر تهران عنوان کرده و می‌گوید: خانواده‌هایی که از زمان زندگی مشترک آنها بیشتر از 5سال نگذشته است نیز از مهم‌ترین گروه‌هایی هستند که با آموزش می‌توان الگوهای صحیح همسرداری و زندگی خانوادگی را در آنها رواج داد.

نگاهی به ابعاد طرح

پس از تهیه و تدوین نسخه نهایی دستورالعمل اجرایی طرح شکوفایی عشق و ابلاغ آن به واحدها، در سال گذشته تشکیل 5دبیرخانه هادی و یک دبیرخانه مرکزی درخصوص طرح شکوفایی عشق در دستور کار قرار گرفت به‌طوری که در پهنه شمال‌غرب: منطقه5، در پهنه شمال‌شرق: منطقه3، در پهنه جنوب‌غرب: منطقه10، در پهنه جنوب‌شرق: منطقه14 و در پهنه مرکزی: منطقه7 به‌عنوان هادی درنظر گرفته شدند و در نهایت اداره کل امور بانوان به‌عنوان دبیرخانه مرکزی طرح شکوفایی عشق درنظر گرفته شد. همچنین پس از برگزاری جلسات توجیهی با حضور شهرداران مناطق هادی، معاونان امور اجتماعی و فرهنگی، مدیران امور بانوان مناطق هادی و کارشناسان طرح شکوفایی عشق در مناطق هادی، با تشکیل و برگزاری جلسات کمیته‌های تخصصی و راهبردی طرح شکوفایی عشق در دبیرخانه‌های مناطق هادی، نخستین مرحله از کار را با برگزاری کارگاه‌های آموزشی با مشارکت سازمان رفاه در سطح 22منطقه تهران آغاز کرد.

برگزاری دوره‌های آموزشی

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره برگزاری دوره‌های آموزشی می‌گوید: این دوره‌های 8ساعته براساس نتایج و خروجی‌های ارزیابی سریع از موضوعات و سرفصل‌های آموزشی برای زوج‌های جوان در سطح محلات درنظر گرفته شد به‌طوری که براساس آن تاکنون این دوره‌ها برای 720زوج برگزار شده است. وی اعلام کرد: حفظ و تقویت روابط عاطفی همسران، سلامت معنوی و نقش معنویت در خانواده، اقتصاد خانواده، آشنایی با تعارضات زناشویی و نحوه کاهش آن، مهارت‌های فردی و ارتباطی مؤثر در زندگی خانوادگی، افزایش رضایتمندی روابط زناشویی، مدیریت خانواده، فرزندپروری و ملزومات آن، تقویت روابط اجتماعی خانواده، خانواده شاد و ملزومات آن و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خانواده را مهم‌ترین موضوعاتی عنوان کرد که در این کارگاه‌ها به زوج‌ها آموزش داده می‌شود.

کد خبر 218115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز